به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، این مراسم با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه برداری کشور، سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم (کمیته موزه های ایران)، غلامرضا سحاب پیشکسوت نقشه برداری، محبوبی معاون اطلاعات مکانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و میترا خراسانیان مدیر موزه نقشه برگزار شد.
رئیس کمیته موزه های ایران (رئیس ایکوم) در حاشیه این مراسم عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از وظایف موزه ها ترویج و معرفی تمدن کشور است که در این خصوص موزه نقشه تهران یکی از مکان های مهم نگه داری مدارک و اسناد تاریخی تهران و ایران محسوب می شود.
« سید احمد محیط طباطبایی» با بیان اینکه غلامرضا صحاب یکی از مهمترین اشخاص در حوزه چاپ و نقشه های قدیمی و جغرافیایی است افزود: این شخص توانسته در قرن اخیر نقشه ها و اسناد مهمی را به چاپ برساند و در این خصوص از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی همچنین در خصوص اهمیت خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امروز شاهد رونمایی از نقشه قدیمی از این منطقه بودیم که در نگاه بین المللی این اقدام ویژه محسوب می شود.
همچنین مدیر موزه نقشه نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: موزه نقشه با قدمت 25 سال (از سال 75) رسما کار خود را آغاز کرد که در این محل بیش از 3 هزار شیت نقشه ارزشمند و تاریخی از شهر تهران و سایر مناطق کشور در آن نگهداری می شود.
میترا خراسانیان با بیان اینکه به مناسبت 10 اردیبهشت (روز خلیج فارس) 30 شیت نقشه قدیمی با 900 سال قدمت را در این محیط رونمایی می کنیم گفت: این نقشه های توسط جغرافی دانان مطرح جهان تحت عنوان خلیج فارس کشیده شده اند.
موزه نقشه وابسته به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همه روزه از ساعت 9 تا 16 به استثنای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل برای بازدیدکنندگان دایر خواهد بود.
موزه نقشه تهران حاوی نقشه های قدیمی پایتخت است که در انتهای بزرگراه امام علی (ع) بعد از میدان ارتش به سمت سه راه اقدسیه بعد از مسجد امام صادق (ع) قرار دارد که در سال 1375 با حضور پرفسور محمد حسین گنجی رسما افتتاح شد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.