به گزارش ایرنا، ایرج نبی پور روز چهارشنبه در نشست بررسی نقش دانشگاه نسل سوم در انقلاب صنعتی چهارم که به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد افزود: این تغییرات در چارچوب دانش نظریه پردازان دهه گذشته نمی گنجد و به تعریف و بازساختارمندی هم راستا با تغییرات پیچیده و آکنده از قطعیت جهان در انقلاب صنعتی چهارم نیاز دارد.
وی بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم که بر پایه گداختگی و همگرایی فناوری های فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژی روی می دهد اثراتی بسیار فراتر از انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات را بر حوزه های گوناگون بوجود می آورد.
نبی پور اظهار داشت: از آنجا که تم بنیادین دانشگاه های نسل سوم بر کارآفرینی استوار است، انقلاب صنعتی چهارم را باید یک منبع بی انتها از فرصت های کسب و کار دانست.
وی گفت: کارآفرینی در این انقلاب ساده تر و سریع تر از آنچه تاکنون رخ داده ایجاد خواهد شد که عمده دلیل آن نیز پیاده سازی ایده های بلند پروازانه بواسطه فناوری های نوین است.
نبی پور افزود: این فناورها مواردی همچون هوش مصنوعی، ربوتیک پیشرفته، اینترنت اشیا، چاپ سه بعدی میانجی های انسان و ماشین، واقعیت افزوده و فناوری های داده های بزرگ را شامل می شود.
وی ادامه داد: پدیداری فناوری ابر و توانایی آن برای جا دادن انبوهی از داده ها با نقاط دست پذیر چند گانه برای فزونی در ارتباطات و فناوری های نوپدید انقلاب صنعتی چهارم سبب می شود که نسل سوم در همه گستره ها بویژه گستره آموزش دچار تحولی شگرف و بنیادین شود.
نبی پور افزود: در این ارتباط ضرورت دارد در چارچوب نظری و آینده نگرانه به اثر انقلاب صنعتی چهارم روی دانشگاه نسل سوم و یافت فرصت ها و چالش های این دانشگاه در سپیده دم انقلاب صنعتی چهارم پرداخته شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.