به گزارش خبرنگار ایرنا وی روز دوشنبه در همایش «رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری» از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورآنه و نوآورانه شهرداری تهران افزود: در نمایشگاه اکسپو میلان یک غرفه آلمانی به میزان زباله خانواده چهار نفره آلمانی در طول سال اختصاص داشت که با دیدن آن مبهوت می شدید.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از موضوع مدیریت پسماند کاهش تولید و قدم های بعدی تفکیک و بازیافت است تا حداقل زباله در طبیعت امحا شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاید نتوانیم در این زمینه به سطوح بالا دست پیدا کنیم اما می توان هر سال به میزانی به هدف نزدیک تر شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه 9 هزار تن زباله از منازل مردم و سطل های سرچهارراه ها حمل و به جنوبی ترین مناطق تهران منتقل می کنیم تصریح کرد: هزینه حمل، ارزش و مشکلات زیست محیطی که این حجم از زباله به وجود می آورد از مقیاس مدیریتی ما در کشور خارج است و باید از تجربیات همه در این عرصه استفاده کنیم.
حناچی با بیان اینکه بدون کمک مردم این چرخه کامل نمی شود گفت: هدف تفکیک از مبدا باید به صورت جدی تر آغاز شود؛ هر چند حرکات آزمایشی در این زمینه آغاز شده است اما سازمان یافته نیست.
وی با بیان اینکه ژاپنی ها در زمینه پسماند سیاست «3R» (کاهش، استفاده مجدد و بازیافت) دارند اظهارداشت: این سیاست عمومی و اصلی است که اصل آن در دیدن زباله به عنوان منبع قابل بازیافت است؛ یعنی 100 درصد چیزی که تولید می شود به بازگشت 100 درصدی تبدیل شود.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نه تنها در این زمینه بلکه در تمام زمینه هایی که مشکل داریم از کسب و کارهای نوین حمایت خواهیم کرد تصریح کرد: جهت گیری عمومی ما استقبال از شرکت های نوآور برای حل مسائل و مشکلات شهر است.
وی تجربه «بیدود»(دوچرخه های اشتراکی هوشمند در تهران) را خوب توصیف و اضافه کرد: تجربیات مشابه حتما پیگیری خواهد شد اما آنچه همه ما نیازمند آن هستیم نگاه کردن به این امر به عنوان چرخه است.
به گزارش ایرنا در رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری که از امروز آغاز شده شهرداری تهران 14 نیاز مهم خود را در حوزه مدیریت پسماند شهری ارائه می کند و صاحبان ایده نیز می‌توانند به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه خود در این حوزه بپردازند.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.