به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه شورای استان تهران که به مناسبت روز ملی شوراها و با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه استان تهران برگزار شده است تاکید کرد: جمهوریت نظام و اسلامیت نظام دو رکنی است که انقلاب شکوهمند اسلامی بر آن تأکید داشت.
وی ادامه داد: یکی از تجلی گاه های جمهوریت نظام تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور بود.
به گفته محسنی بندپی، کشور سالها از یک دیکتاتوری تحت سیطره ابرقدرت در رنج و عذاب و مشکل بود که انقلاب اسلامی این شرایط را فراهم کرد تا نظامی مبتنی بر دموکراسی شکل بگیرد.
وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 77 مطالبه عمومی مردم مبنی بر تشکیل شوراها متوقف شده بود و این مطالبه از سال 77 بر اساس رای مردم و انتخابات انجام شد.
استاندار تهران گفت: کلمه شورا هم در حیطه ملی و مذهبی و هم در تجدد و روشنفکری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از سوی دیگر نیز در آموزه‌های دینی بر مشورت تاکید شده است و از مردم دعوت شده است در تعیین سرنوشت خودشان و واگذاری امور و کارها به مردم مشارکت داشته باشند.
وی تاکید کرد که اگر شوراها را موتور محرک توسعه ملی می‌دانیم به این دلیل است که ظرفیت آن در مردم وجود دارد.
به گفته استاندار تهران در انتخابات شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور توانستیم استعدادهای را در کشور شناسایی کنیم.
وی با بیان اینکه شورا‌ها دیده‌بان و حلقه بین دولت و ملت هستند، یادآور شد: پارلمان‌های محلی می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست محیطی داشته باشند.
محسنی بندپی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر هم با اینکه امکانات دولتی در حد زیادی نبود اما مردم پای کار آمدند و با شناختی که از اقلیم و منطقه خود داشتند تاثیرگذار بودند.
استاندار تهران تأکید کرد: مردمی که در جنگ و در بحران ها و در مدیریت بحران ها آمادگی از خودشان نشان دادند می‌توانند در مدیریت امور شهری نیز نقش آفرین باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: با هم اندیشی، نقش واقعی منتخب مردم تعریف و آنها را باور داشته باشیم.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.