به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور روز یکشنبه در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری دینی افزود: قطعاً باید حاکمیت را موظف به استفاده از نظریات شوراها در سیاست گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه شوراها را نیز باید نقد کنیم تاکید کرد: این نهاد مردم محور باید به نفع مردم در حوزه سیاست گذاری ورود کنند و تمام موضع گیری، همت و توان شوراها باید معطوف به توسعه، شکوفایی، نجات ملی و ایجاد یک سرمایه اجتماعی ضد فساد و استبداد باشد.
فرماندار شمیرانات ابراز کرد: برخی از اعضای شوراهای اسلامی برخلاف اکثر آنها که شریف و خدمتگذار هستند گرفتار فساد شده اند که منجر به ورود قوه قضائیه شده است.
وی افزود: گاهی تصمیمات نادرست یا مداخله نامشروع در یک شهر، روستا یا بخش منجر به تبدیل شر به یکی از عنصرهای اساسی زندگی اجتماعی در منطقه می شود.
شهریور خاطرنشان کرد: بسیاری از اختلافاتی که در شهرها و روستاها شاهد هستیم ثمره تصمیمات کارگزاران دولت و اعضای شوراهاست.
وی با بیان اینکه باید تصمیم به نقد خود بگیریم افزود: همانطور که قوه قضائیه ورود می کند تا شر را از دامن دولت کم کند شوراها هم باید نسبت به این امر حساس شده و تلاش کنند خود را از منجلاب تصمیماتی که ایجاد شر در حوزه های مختلف می کند، نجات دهند.
فرماندار شمیرانات اذعان داشت: جامعه در حال توسعه ایرانی مشکلاتی دارد که نمایان نیست اما در حال نهادینه شدن در ذات ماست؛ اینکه حقوق عمومی را در نظر نمی گیریم، حقوق شهروندی را پایمال می کنیم و دانش و تکنیک و گفت و گوگریز هستیم از مشکلات یک جامعه در حال توسعه تلقی می شود.
شهریور اظهار داشت: شوراها باید در زمینه های آموزش های عمومی، حفظ اشتغال، انضباط روستایی، بهبود شاخص های فرهنگی، توسعه اجتماعی و ... تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامیده شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.