به گزارش ایرنا، کمال الدین محمدیان در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری که روز یکشنبه در مجموعه فرهنگی شهر اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد، تاکید کرد: شوراها برای تحقق اهداف عالی اسلامی، انقلاب، امام راحل و تمام دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند تفویض اختیاری هستند که در قانون ذکر شده است.
وی اظهار داشت: انصاف نیست برای خطای برخی اعضای شوراهای اسلامی مناطق مختلف تمام سیستم شورا را زیر سوال ببرند چرا که تخلف در دولت، قوه قضائیه و ... هم مشاهده می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: راهکار کاهش تخلف آموزش، راهنمایی و تفکیک افراد خاطی و سالم است.
رئیس شورای شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: اگر هدف ما تحقق مردم سالاری دینی است باید به خرد جمعی که شوراها هستند مراجعه کنیم.
وی ضمن ابراز گلایه از صدا و سیما به دلیل عدم پخش حضور شوراها در صحنه ی کمک رسانی به هموطنان سیل زده کشور گفت: شوراهای شهر و روستا تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گرفتند اما دریغ از یک گزارش یا کلیپی که از تلویزیون پخش شود، آیا شوراها غایب بودند؟
محمدیان ادامه داد: گروهی اخلاق، تفکر شورایی و نگاه به خرد جمعی را نمی پذیرند و میخواهند تک قطبی عمل کنند اما بدانند شورا با قدرت به انجام وظایف خود ادامه می دهد.
این مقام مسئول خطاب به اعضای شوراهای روستا و شهر شمیرانات گفت: برای اینکه از صحنه بیرونتان نکنند، تثبیت شوید و کسی جرات تعرض به ساحت مقدس نظام شورایی را نداشته باشد باید خوب کار کنید و خدمت گذار مردم باشید.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نامیده شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.