به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در جشنواره تاکسیرانی تهران افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت هایی که جنبه کارآفرینی دارند این کار را انجام می دهند.
شهردار تهران تاکید کرد: در عرصه رقابت باید از ظرفیت ایجاد شده برای منافع کارکنان تاکسیرانی استفاده کرد و در رقابتی سالم این را به نفع بدنه تاکسیرانی برگردانیم.
وی با بیان اینکه در مقیاس دولت نیز تلاش می کنیم رقابت عادلانه را برقرار کنیم ادامه داد: خورویی که پلاک تهران ندارد نباید به عنوان تاکسی فعالیت کند؛ همچنین خودرویی که میزان آلودگی بالایی دارد حق تردد ندارد و شرایط برای همه باید برابر باشد.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بارش های نیمه دوم سال 97 تا فروردین امسال در دوره های 50 تا 100 ساله طبقه بندی می شود اظهارداشت: تا هفته گذشته 54 میلیارد مترمکعب آب در سدها ذخیره شده و تخمین زده می شود این میزان به 80 میلیون مترمکعب برسد.
حناچی خاطرنشان کرد: بسیاری از تالاب ها احیا شده که این امر جای شکر دارد؛ گرچه مشکلاتی در برخی نقاط کشور وجود داشته که در این مشکلات به آموزه های قبلی کمتر توجه شده است.
وی تصریح کرد: برای مثال اسم قبلی دروازه قران مسیل آباد است که ما آن را فراموش کرده ایم اما طبیعت فراموش نمی کند.
وی گفت: پدرم در دهه 50 تاکسی نارنجی داشت و خودم را عضوی از خانواده شما می دانم.
شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر 79 هزار تاکسی در سطح شهر داریم و جمعیت خانواده تاکسیرانی حدود 400 هزار نفر است افزود: تاکسی نقش 22 درصدی در حمل و نقل عمومی شهر دارد.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر ارتقا کیفیت و بهبود خدمات است افزود: تاکسی های هر شهر بویژه کلانشهرها بخشی از شخصیت آن شهر است و معمولا خودرو ملی پر دوام ماموریت تاکسی دارد؛ برای مثال در آلمان خودروهای بنز مدل بالا تاکسی هستند.
جشنواره تاکسیرانی با اهداف، بالا بردن سطح فرهنگ کار در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصا ناوگان تاکسیرانی، ترویج الگوی شهروند مشارکت پذیر، تقویت فرهنگ و اخلاق حرفه ای در تاکسیرانان، ارتقای منزلت اجتماعی و شغلی تاکسیرانان و احیای تاکسی به عنوان یک فضای عمومی برپا شده است.
«تاکسی، مدیریت، نظارت و خدمات»، «تاکسی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی»، «تاکسی، سلامت و حفظ محیط ‌زیست»، «تاکسی، فرهنگ، هنر و رسانه» و «تاکسی، علم، فناوری و کارآفرینی» پنج محور اصلی این جشنواره است.
جشنواره تاکسیرانی تهران تا 13 اردیبهشت جریان دارد.
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.