به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که روز چهارشنبه در مرکز پیش دبستانی شاهپرک قرچک برپا شد، نوآموزان و مربیان پیش دبستانی ، آثار و دست ساخته های خود را به نمایش گذاشتند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: آموزش های پیش از دبستان نقش مهمی در آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه دارد و اثربخشی آن را می توان در موفقیت دانش آموزان در دوره ابتدایی مشاهده کرد.
غلامرضا بختیاری افزود: آموزش های پیش دبستانی نقش تعیین کننده ای در رشد و تربیت کودکان ایفا می کند چرا که دراین دوران، یادگیری کودکان عمیق تر، سریع تر و آسان تر انجام شده و توانایی های آنان در حوزه های مختلف شکوفا می شود.
وی اظهار داشت: آموزش های ارائه شده در این دوره، اثر مستقیم در رشد ذهنی و خلاقیت نوآموزان دارد و آنان را برای حضور در دوره دبستان که پایه و آساس آموزش محسوب می شود، آماده می کند.
بختیاری با بیان این که مربیان پیش دبستانی باید با روانشناسی کودک و نحوه برخورد با نوآموزان آشنایی کافی داشته باشند اظهار داشت: کیفیت بخشی به آموزش های دوره پیش دبستانی، ارتباطی مستقیم با توانمندی مربیان دارد از این رو تلاش می شود تا با برگزاری دوره های آموزشی، مهارت حرفه ای مربیان ارتقاء پید اکند.
وی گفت : در حال حاضر 55 مرکز پیش دبستانی دولتی و غیر دولتی در شهرستان قرچک دایر است و در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 300 نوآموز زیر نظر یکصد و 10 مربی مشغول به تحصیل در این دوره هستند.
سرپرست آموزش و پرورش قرچک در خصوص نمایشگاه دستاوردهای نوآموزان و مربیان پیش دبستانی گفت: در این نمایشگاه، هر مرکز پیش دبستانی 8 اثر و دست ساخته از نوآموزان و 2 اثر از مربیان را در موضوعات آزاد، رونق تولید و تنها یک زمین دارم در معرض دید عموم قرار داده است.
وی تصریح کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه توسط داوران ارزیابی شده و دست ساخته های برتر معرفی خواهند شد.
شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بیش از 50 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.