مسعود شکوهی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از آموزشگاه های بجنورد اظهار کرد: اکنون به ازای هر 15 نفر دانش آموز، یک ساعت خدمات مشاوره به دانش آموزان مقطع متوسطه اول ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوم از خدمات مشاوره ای بهره مناسبی ندارند، افزود: در این دوره های آموزشی، با کمبود نیروی مشاور روبه رو هستیم.
وی اظهار کرد: اکنون 18 هزار نفر نیروی مشاور در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که بیش از 12 هزار نفر در مدارس و مابقی در بخش های دیگر چون مراکز و هسته های مشاوره ای خدمات می دهند.
شکوهی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به ازای هر 12 نفر دانش آموز باید یک ساعت خدمات مشاوره ای در مدارس ارائه شود، افزود: بر این اساس بیش از 30 هزار نفر نیروی مشاور کم داریم.

* 100هزار نفر معلم، آموزش مشاوره می بینند
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود درباره حل مشکل کمبود نیروی مشاور در مدارس گفت: برای حل این مشکل، دوره های توانمندسازی برای فرا گرفتن مشاوره ای برای معلمان رشته های مختلف برگزار می شود.
وی تصریح کرد: معلمان رشته های مختلف، آموزش های لازم را فرا می گیرند تا بتوانیم از سال تحصیلی جدید از ظرفیت آنان در امر مشاوره استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی آتی 100 هزار نفر معلم وارد عرصه مشاوره می شوند.

*حدود 12 هزار نفر مشاور به آموزش رفته اند
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: به علت کمبود نیروی معلم بویژه در دوره ابتدایی، 12 هزار نفر نیروی مشاوره هم اکنون آموزش های لازم را در این زمینه فرا می گیرند.
وی با بیان اینکه پنج هزار نفر از مشاوران در 2 سال اخیر به عرصه آموزش رفته اند افزود: با اصل موضوع انتقال مشاوران به آموزش بویژه آموزش ابتدایی مخالفتی وجود ندارد زیراکه مشاوره و خدمات روانشناختی در مقطع ابتدایی، نقطه قوتی برای آموزش و پرورش است و در دوره ابتدایی نیاز است معلمی حضور داشته باشد که با نیازهای روانشناختی دانش آموز آشنا باشد.
به گفته مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اکنون حدود 29 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش، دانش آموخته گرایش های مختلف رشته روانشناسی هستند که در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.