به گزارش ایرنا «پیروز حناچی» روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی حفاظت از میراث قرن بیستم در جمع خبرنگاران افزود: خودروهای سنگین همه دستگاه ها از جمله شهرداری تهران باید به معاینه فنی مجهز شوند.
وی همچنین در واکنش به اخباری مبنی بر اینکه خودروهای جمع آوری پسماند به دریافت معاینه فنی ملزم نیستند تصریح کرد: این اخبار صحت ندارد، این خودروها نیز ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و موضوع با جدیت تعقیب می شود.

**تاثیر معاینه فنی
شهردار تهران با بیان اینکه اولین نکته در کاهش آلودگی هوا موهبت الهی (بارش ها) بود خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان از تاثیر معاینه فنی مقایسه نقطه به نقطه انجام و مشاهده شد میزان آلودگی تفاوت معناداری دارد.

**سه شنبه های رایگان دوچرخه سواری
وی همچنین درخصوص استفاده رایگان از دوچرخه در سه شنبه های بدون خودرو و ضرورت پرداخت مبلغی برای ثبت نام نیز گفت: ماهیت تمامی نرم افزارها به این صورت است که برای ثبت نام شارژ اولیه نیاز است و با هر بار استفاده از آن کاسته می شود.
حناچی افزود: با رایزنی صورت گرفته استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه رایگان است و مبلغی از حساب شهروندان کسر نمی شود.

**طرح توسعه دانشگاه تهران
شهردار تهران همچنین درباره طرح توسعه دانشگاه تهران نیز اظهارداشت: بسیاری از ساختمان های قبلی این دانشگاه به قدری واجد ارزش هستند که قابلیت ثبت جهانی دارند و به دانشگاه تهران نیز توصیه شده است.
وی ادامه داد: آنچه موجب پیشروی طرح طی این سال ها شد کمک های دولتی بود که اکنون با وقفه اقتصادی مواجه شده است.
حناچی اظهارداشت: در حال حاضر تامین منابع مانند گذشته نیست و امیدواریم با توجه به موضوعات اجتماعی این مساله دنبال شود.

**بسیاری از آثار دوره جدید قابلیت ثبت جهانی دارد
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در همه دوران ها آثار واجد ارزشی وجود دارند که موظف به حفظ آن هستیم اظهارداشت: بسیاری از آثار ممکن است قدمت تاریخی نداشته باشند اما به دلایلی واجد ارزش باشند.
وی با اشاره به اینکه مکان رویدادهایی مانند کوچه «آبسردار» یا خانه مشاهیر در سطح شهر وجود دارند که مربوط به دوره معاصر اما با ارزش است خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار دوره مدرن ثبت ملی شده اند و حتی قابلیت ثبت جهانی نیز دارند.
حناچی والاترین عنصر شهر تهران را ارتفاعات البرز که در پشت چنبره ساخت و ساز گم شده ذکر و خاطرنشان کرد: این ارزش ها به بالندگی شهر کمک می کند و همه باید به این امکانات توجه کنند.
وی همچنین درخصوص توسعه معماری ایرانی و اسلامی در شهر گفت: قدم اول در رسیدن به معماری ایرانی- اسلامی حفظ آثار موجود است.
شهردار تهران اقتصاد و ذائقه مردم را در این امر دخیل دانست و عنوان کرد: باید با بالابردن آموزش و درک عمومی نسبت به آنچه می سازیم شهروندان را نسبت به این امر هدایت کنیم.

**به ملاحظات خبرنگاران توجه می کنیم
وی همچنین در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهارداشت: حرکت عمومی بر استفاده کمتر از خودرو شخصی است اما تلاش می شود در این خصوص به ملاحظات خبرنگاران نیز توجه شود.

**تشریح سفر به عراق
حناچی در توضیح دستاوردهای سفر اخیرش به عراق و دیدار با مقامات شهر بغداد نیز گفت: در این سفر با اعضای شورای استانی بغداد، شهردار، استاندار و وزیر مسکن ملاقات هایی انجام و در خصوص مترو، پسماند، توسعه حمل و نقل عمومی و موضوع خواهرخواندگی تهران و بغداد صحبت شد.
وی افزود: قرار است هیات عراقی پس از ماه رمضان به تهران سفر کند و مباحث مورد نظر در کمیسیون اقتصادی دو کشور دنبال شود.

تهرام/9353/1109/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.