حجت الاسلام و المسلمین حسن خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع ویژه شب ولادت امام زمان (عج) در بقاع متبرک امامزاده عبدالله، شیخ صدوق، بی بی زینب، امامزاده هادی، بی بی شهربانو، بی بی زبیده، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و سایر بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در آستانه سالروز ولادت امام زمان (عج) آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ری چراغانی و آذین‌بندی و آماده پذیرایی از مهمانان شدند.
حجت الاسلام و المسلمین خانی یادآور شد: با توجه به ولادت‌های ائمه معصومین (ع) در ایام شعبانیه، جشن و شادی به صورت هماهنگ در امامزادگان این شهرستان برگزار می شود.
وی گفت: ایستگاه های صلواتی به توزیع شیرینی و شربت و مداحان اهل بیت (ع) به مولودی خوانی و جشن در این شب می پردازند.
به گزارش ایرنا، نیمه شعبان یا همان روز 15 شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند و برخی از اهل سنت و طریقتهای تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.
روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.