محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار 380 دستگاه تجهیزات آبفای استان تهران در مناطق سیل‌زده کشور اظهارداشت: نیروها و تجهیزات این شرکت به سه استان گلستان، خوزستان و لرستان اعزام شده‌اند.
وی گفت: تجهیزات ارسالی شامل انواع تریلر و کامیونت، جرثقیل، بیل مکانیکی، باب کت و پیکور، تانکر سیار، ثابت و تاشوی آب‌رسانی، آزمایشگاه سیار، واترجت، خودرو‌های عملیاتی دوکابین، انواع پمپ های خودمکش و لجن - کش و موتور برق، موتور جوش، موتور برش و ... بوده‌اند.
بختیاری افزود: نیروهای امدادی آبفای استان تهران در قالب گروه‌های کارشناسی متخصص و مدیریتی، تعمیرات شبکه و خطوط انتقال، تعمیرات پمپ، جوشکار حرفه ای، آزمایشگاه و کنترل کیفی و گروه نگهداری و رفع انسداد شبکه فاضلاب مشغول خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده هستند.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به اقدامات این شرکت در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: تاکنون 65هزار لیتر آب بسته‌بندی و انواع پمپ کف‌کش و موتور برق به آق قلا ارسال شده و هشت نفر در قالب 2 تیم عملیاتی متخصص تاسیسات برقی و مکانیکی با تمام تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز و چهار تیم عملیاتی تخصصی 11 نفره برای رفع حوادث و تعمیرات شبکه و انشعابات همراه با تجهیزات اعزام شده‌اند.
وی درباره اقدامات امدادرسانی مسئولان آبفا در استان خوزستان گفت: تامین و توزیع 10هزار لیتر آب آشامیدنی، جانمایی و نصب 65 دستگاه تانکر ثابت برای توزیع آب شرب، تعمیر 50 رشته خطوط اصلی و انشعاب آب با قطر 2/1 تا 8 اینچ، ترمیم سیل بند شکسته ‌شده به طول 100 متر در روستای سابله (قدرت‌آباد) بین سوسنگرد و بستان از اقدامات آب و فاضلاب استان تهران در مناطق سیل‌زده خوزستان است.
بختیاری، استقرار 9 دستگاه پمپ SP (خودمکِش) با قطرهای چهار، 6، 8 و 12 اینچ در شهر اهواز برای تخلیه فاضلاب، جلوگیری از گسترش سیلاب و تخلیه و لایروبی معابر و منازل، بازسازی لوله جمع‌آوری شبکه فاضلاب در شهر سوسنگرد، نمونه‌برداری و کنترل کیفیت آب شرب با استقرار آزمایشگاه سیار، تعمیر و راه‌اندازی پمپ‌های دیزل آبفای بستان را از دیگر اقدامات آبفای استان تهران در مناطق سیل‌زده خوزستان عنوان کرد.
وی افزود: شست‌وشوی گل و لای از خیابان‌های اصلی و منازل به وسیله هفت دستگاه واتر جت، شست‌وشوی 30 کیلومتر از منهول‌ها و خطوط اصلی فاضلاب شهر پل‌دختر با استفاده از واترجت، رفع گرفتگی سیفون 40 اشتراک از جمله اقدامات شرکت آبفای استان تهران در استان لرستان است.
مدیرعامل آبفای استان تهران، استقرار 14 دستگاه تانکر سیار و تامین آب شرب بهداشتی، اجرای 600 متر لوله پلی‌اتیلن سایز 200 میلیمتر به منظور آب‌رسانی به شهر پل‌دختر، ‌اجرای 52 متر لوله گذاری با لوله 150 میلیمتر فولادی برای آب‌رسانی به روستای چگینی‌ و ساخت چهار علمک برداشت آب به منظور آبگیری تانکرهای سیار را از دیگر اقدامات این شرکت در استان لرستان برشمرد.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور سیل برخی استان ها از جمله خوزستان، لرستان و گلستان را درگیر کرده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.