به گزارش ایرنا، کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در مراسم جشن مزرعه که با حضور معاونین زراعت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی درروستای چالتاسیون پیشوا برگزار شد اظهار داشت: وسعت اراضی کشاورزی در استان تهران فقط 187 هزار هکتار است و با وجود آن که مساحت این اراضی نسبت به سایر استانها کمتر است ولی به دلیل بهره وری بالا در استفاده از آب، نهاده های کشاورزی و استفاده از شیوه های نوین، سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش320 هزار میلیارد ریال تولید می شود که بیشتر از سایر استان ها با اراضی بیشتر است.
وی با اشاره به این که مصرف سرانه گوشت قرمز در استان تهران 13 کیلوگرم است افزود: نیاز سالانه استان تهران به گوشت قرمز حدود یک میلیون تن است که از این میزان، 900 هزار تن تولید و یکصد هزار تن دیگر از طریق واردات تأمین می شود.
ذالفقاری اظهار داشت: استان تهران با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و 450 هزار رأس دام سنگین، رتبه نخست تولید شیر کشور را در اختیار دارد.
وی تولید شیر و گوشت را در ارتباط مستقیم با تولید علوفه دانست و افزود: در حال حاضر سالانه یک میلیون و 800 هزار تن علوفه در استان تولید می شود که از این میزان یک میلیون و 300 هزار تن به تولید ذرت علوفه ای اختصاص دارد، استان تهران تلاش دارد تا با تولید محصولات علوفه ای با نیاز آبی کمتر، در مصرف بهینه آب نیز پیشگام باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به لزوم ورود تولیدکنندگان شیر به پرورش دام پرواری و گوشتی گفت: با اصلاح نژاد هلشتاین به شیری گوشتی باید به تولید گوشت نیز توجه شود تا برای تأمین گوشت نیاز به واردات حتی یک کیلوگرم گوشت قرمز نداشته باشیم.
مراسم روز مزرعه با حضور کشاورزانی از استان های تهران، البرز، سمنان، زنجان، اصفهان، مرکزی، فارس، قم، خراسان رضوی و قزوین در روستای چالتاسیون پیشوا برگزار شد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.