بهروز مرادی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان تسهیلات در طرح بازسازی و مرمت بافت های روستایی 77 میلیارد و 250 میلیون ریال بوده و برای مقاوم سازی پرداخت شده که این رقم مشابه سال 96 است.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات تخصیص یافته مربوط به تمامی روستاها و شهرستان ری بوده که پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری افزود: میزان تسهیلات برای مقاوم سازی منازل در سال 1398 هر واحد 25 میلیون تومان بوده که این رقم به 40 میلیون تومان افزایش یافته است .
وی تصریح کرد: بازسازی بافت فرسوده از اولویت‌های بنیاد مسکن به شمار می رود که در این بخش نیازمند همراهی و همکاری دهیاری‌های را می طلبد.
رئیس اداره بنیاد مسکن ری با اشاره به اینکه بسیاری از مالکان بافت‌های فرسوده با طرح تجمیع و بازسازی مخالف هستند، عنوان کرد: افزایش بسته‌های تشویقی برای حمایت از صاحبان خانه‌های فرسوده در راستای بازسازی و مقاوم سازی این نوع بافت‌ها یکی از راهکارهای مهم و موثر در این شهرستان محسوب می شود.
مرادی راد گفت: بنیاد مسکن شهرستان ری در حال حاضر با پرداخت تسهیلات تشویقی و وام‌های بلاعوض سعی در احیای بافت فرسوده روستایی در پنج روستای شهرستان (هربخش یک روستا به عنوان پایلوت) درحال انجام است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ری 123 روستا وجود دارد.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.