بهروز مرادی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان تسهیلات در ابتدای طرح از 50 میلیون ریال آغاز و امسال برای هر واحد مسکونی250 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله اعطا شد.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به تمامی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر از جمله کهریزک، حسن آباد و قیامدشت پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن ری ادامه داد: در طی این مدت 23 فقره تسهیلات حوادث و 64 فقره تسهیلات تعمیرات نیز برای مقاوم سازی مسکن روستائیان پرداخت شده است.
وی در ادامه از صدور هشت هزار و 482 جلد سند مالکیت روستایی نیز خبر داد و گفت: از این میزان، 850 سند در شهر حسن آباد، 281 سند در کهریزک و هفت هزار و 351 سند در 35 روستای این شهرستان صادر شده است.
مرادی اضافه کرد: اسناد روستایی در این شهرستان از آغاز اجرای طرح در سال 1380 تاکنون صادر شده است.
وی تصریح کرد: بازسازی بافت فرسوده از اولویت های بنیاد مسکن به شمار می رود که اقدامات و فعالیت در این بخش نیازمند همراهی و همکاری دهیاری های را می طلبد.
رئیس اداره بنیاد مسکن ری با اشاره به اینکه بسیاری از مالکان بافت های فرسوده با طرح تجمیع و بازسازی مخالف هستند، عنوان کرد: افزایش بسته های تشویقی برای حمایت از صاحبان خانه های فرسوده در راستای بازسازی و مقاوم سازی این نوع بافت ها یکی از راهکارهای مهم و موثر در این شهرستان محسوب می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ری 123 روستا وجود دارد که در 94 روستا طرح هادی اجرایی شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.