به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین خاطر نشان کرد: 47 رشته مهارتی از قبیل نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان ها و تاسیسات، شبکه های هوایی و زمینی برق، مونتاژ تابلوهای برق، بازرسی جوش، جوشکار گاز محافظ آرگون، برق خودرو به این افراد ارائه شده است.
وی کسب مهارت های فنی و حرفه ای را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در توسعه صنایع دانست و افزود: عمر سودمند دانش مهندسی با توجه به تغییرات تکنولوژی و دانش نوین بسیار کوتاه است و اعتبار گواهینامه های مهارتی تا پنج سال است.
وی ادامه داد: ارائه آموزش های مهارتی ضمن کار در صنایع به ارتقاء مهارت و فعالیت حرفه ای کارکنان و افزایش کیفیت تولیدات ملی منجر می شود.
گرزین با اشاره به تعداد 160 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای در صنایع استان تهران، بیان کرد: در جهان کنونی موفقیت از آن جوامعی است که مولد و تولید کننده هستند و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای افرادی هستند که توانایی افزایش کیفیت تولیدات و پیشرفت اقتصادی کشور را دارند.
وی آموزش های مهارتی ارائه شده در صنایع را نقطه پیوند اشتغال و رشد اقتصادی بالقوه و بالفعل اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 722 دوره مهارتی در160 کارگاه آموزشی به بیش از سه میلیون نفر ساعت در صنایع استان در راستای افزایش توانمندی و به روز نمودن مهارت های کارکنان و نیروی انسانی صنایع از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ارائه شده است.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران کسب آموزش های فنی و حرفه ای و تجربه های مستقیم و مستمر حین کار و تولید سبب ماندگاری مهارت ها و آشنایی بیشتر با دنیای واقعی کار می شود و متد و شیوه های این سبک آموزش که در کلاس بنشینیم و مدرس برایمان صحبت کند به شکست انجامیده است.
گرزین استان تهران را به عنوان پیشانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارایه آموزش های مهارتی به اتحادیه ها، صنوف و واحدهای بزرگ صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور خواند.

*سربازان وظیفه 50 پادگان در استان تهران آموزش دیدند
همچنین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تعهد ارائه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در سال گذشته 2 میلیون و 192 هزار و 627 نفر ساعت نفر ساعت اعلام کرد و گفت: آموزش های پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان ها ارائه می شود و پس از پایان دوره و انجام سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت به آنها اعطا می شود.
وی ادامه داد: بر اساس این تعهد در 50 پادگان در سطح استان تهران آموزش های مهارتی به سربازارن وظیفه ارائه شد.
گرزین با اشاره به 21 حرفه آموزشی ارائه شده به سربازان وظیفه، افزود: با توجه به ماهیت خدمت سربازی و ساختار آن، دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای ارائه آموزش های مفید و بازار محور به این سرمایه های انسانی است تا پس از پایان خدمت، وارد بازار کار شوند.
وی افزود: پیش بینی می شود امسال 30 حرفه در 60 پادگان به سربازان آموزش داده شود.
وی آموزش های نصب و سیم کشی تجهیزات الکتریکی ساختمان، مکانیک موتورهای بنزینی، بازپیچی موتورهای اسنکرون 3 فاز، جوشکاری TIG فولاد کربنی، درودگری، صنایع ساختمان و فناوری اطلاعات را از جمله رشته های مهارتی دانست که در سال جاری مطابق با استانداردهای بین المللی به سربازان ارائه شده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.