پس از تماس تلفنی این شهروند و گزارش انباشت زباله در یکی از خیابان های شهر شریف آباد و نیز احساس ناامنی برخی همسایگان، خبرنگار ایرنا در محل مورد نظر حاضر شد تا موضوع مطرح شده از سوی مردم را با حضور مسئولان شهرداری این شهر پیگیری کند.
این شهروند ساکن بلوار ولایت فقیه شهر شریف آباد در شهرستان پاکدشت ( شرق استان تهران) در تماس تلفنی با خبرگزاری ایرنا از وضعیت نامناسب انباشت زباله و نیز ایمن نبودن این محل در یکی از کوچه های منشعب از بلوار اصلی گلایه کرده و خواستار رسیدگی به موضوع شده بود.
خبرنگار ایرنا پس از حضور در شهر شریف آباد و محله ذکر شده با مسئولان شهرداری این شهر نیز تماس گرفت که معاون خدمات شهری این نهاد شخصا در محل حاضر شد و ضمن بررسی وضعیت آن محل با اهالی نیز صحبت کرد.
محل مورد نظر شهروندان، مربوط به گودبرداری صورت گرفته برای ساخت و سازی است که آثاری از محصور شدن آن به چشم می خورد، میله هایی که معلوم است قبلا بر روی آن توری های سیمی به منظور جلوگیری از سقوط احتمالی افراد یا خودروها بر روی آنها نصب شده بود اما تعدادی از این میله ها از جا کنده شده و داخل گودال سقوط کرده بود.
در این مکان همچنین مقداری نخاله ساختمانی به چشم می خورد.
شهروند پاکدشتی از اینکه این محل در زمان هایی به محل تجمع برخی معتادان یا حیوانات ولگرد تبدیل می شود و مزاحمت برای اهالی را به دنبال دارد نیز گلایه کرده بود.
یکی از این ساکنان کوچه ولایت یکم که در حاشیه محور اصلی امام رضا(ع) واقع شده به خبرنگار ایرنا گفت: این گودبرداری مدت هاست که به حال خود رها شده و برخی رهگذران با رها کردن زباله یا نخاله های خود برای ساکنان مشکلاتی را به وجود می آورند.
این شهروند که در نزدیکی محل گودبرداری سکونت دارد اظهارداشت: اگر قرار به ساخت و ساز در این محل است باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود یا اگر نمی خواهند برای آن کاری انجام دهند باید دور آن دیوارکشی شود تا افراد زباله یا نخاله های ساختمانی خود را در آن رها نکنند.
وی افزود: خطر سقوط در این محل نیز جان افراد را تهدید می کند که شهرداری نیز در این زمینه مسئولیت قانونی دارد.

**مالک: حصار سرقت شده است
مالک این گودبرداری با حضور در محل به خبرنگار ایرنا توضیح داد: چندین بار برای محافظت از رهگذران دور گودبرداری حصار و توری کشیده شده ولی برخی از افراد نسبت به تخریب یا سرقت آن اقدام کرده اند.
وی که خود را رحمان بوربور معرفی کرد افزود: داخل این گودبرداری بارها پاکسازی شده و اکنون نیز کمترین میزان زباله و یا نخاله در آن وجود دارد که اگر هم تکرار شود آنها را جمع می کنیم.
این فرد تصریح کرد: اکنون پروانه ساخت این مکان در شهرداری شریف آباد در حال تمدید است که با پایان مراحل اداری، به سرعت عملیات ساخت آغاز می شود.

**اجازه انباشت زباله داده نمی شود
معاون خدمات شهری شهرداری شریف آباد نیز که در محل حاضر شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه کوچه ولایت یکم در حاشیه محور امام رضا(ع) و در منظر تمامی خودروهای عبوری از این بخش قرار دارند به طور مرتب نسبت به جاروکشی و تمیزکردن آن اقدام می شود و کمترین میزان آلودگی در آن وجود دارد.
حمید تهرانی افزود: گودبرداری صورت گرفته مدتی است دست نخورده باقی مانده ولی با تذکراتی که شهرداری به مالک داده چندبار محصور شده است و نخاله و زباله ای در آن وجود ندارد.
وی تصریح کرد: شهرداری براساس وظیفه ذاتی خود خدمات خود را به تمامی مناطق شهر به ویژه مناطقی که درمعرض عبور خودروها یا مسافران قرار دارد ارائه می دهد و درصورتی که شهروندان از وضعیت نظافت یا انباشت زباله گلایه ای داشته باشند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام می شود.
تهرانی اظهارداشت: از مالک این ملک نیز درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به دریافت مجور ساخت اقدام و پیش از آغاز عملیات نسبت به محصور کردن مجدد مکان اقدام کند.
شهر شریف آباد در شهرستان پاکدشت و در مسیر بزرگراه امام رضا(ع) واقع شده است.

گزارش از سیدحسن میری
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.