به گزارش ایرنا، مرتضی احمدی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس مکانی مفرح برای خانواده ها است از این رو طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام نوروز برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی برگزار می شود.
وی افزود: برنامه هایی از جمله دوچرخه سواری، نمایش های ورزشی،رقص محلی، نمایش های خیابانی، مارپله بازی بزرگ و نقالی، شاهنامه خوانی، جشنواره بادبادک ها ، برپایی کنسرت، ورزش های ایرانی، نمایش چتربازی و نورافشانی در این مجموعه به اجرا در خواهد آمد.
احمدی با بیان اینکه جشنواره بادبادک ها در سواحل شنی برگزار می شود گفت: لوازم تهیه بادبادک به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین در باغ صخره ای، پاکو و حرکت های نمایشی اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران ادامه داد: روزهای 13 و 14 فروردین نیزعروسک های بزرگ (ننه سرما و عمو نوروز) نمایش اجرا می کنند.
احمدی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در ارائه خدمات رسانی به مسافران نوروزی گفت: جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس نیز در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس حضور دارند. مدیرعامل شرکت عمرانی شهرداری تهران گفت: غرفه های سلامت نیز در این مجمومه برپا خواهد شد.
مجموعه تفریحی توریستی دریاچه شهدای خلیج فارس دارای 3 جزیره با نام های شهدای تنب کوچک، شهدای تنب بزرگ و شهدای ابوموسی با عملکردهای فرهنگی، مذهبی، تفریحی، پذیرایی و هنری است.
جزیره شهدای تنب بزرگ با مساحت 10 هزار متر مربع با کاربری فرهنگی و مذهبی، جزیره شهدای تنب کوچک با مساحت چهار هزار متر مربع با کاربری فرهنگی، اجتماعی و هنری و جزیره شهدای ابوموسی با مساحت 13 هزار مترمربع با کاربری خدماتی، تفریحی و پذیرایی مجهز به اسکله، قایق برقی و قایق امداد و همچنین قایق های تفریحی و پدالی است.
این مجموعه 8 ورودی اصلی که سه ورودی در شمال دریاچه، سه ورودی در شرق دریاچه و دو ورودی در غرب و شمال غرب (آزاد شهر) است.
دریاچه چیتگر در غرب تهران در منطقه 22 واقع شده است.
تهرام/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.