به گزارش ایرنا، حسن رحمانی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه به منظور جلوگیری از تخلیه شبانه نخاله در زمین های بایر این منطقه، این زمین ها محصور می شوند افزود: زمین های بایر تهدیدهایی از جنبه تخلیه نخاله به همراه دارد که البته می توان این مساله را با ایجاد سرانه های خدماتی به فرصت نیز تبدیل کرد.
وی درخصوص آلودگی‌های محیط زیستی ناشی از استقرار صنایع مختلف در محدوده این منطقه نیز گفت: نظارت‌های دوره‌ای در این زمینه انجام می‌شود و اکثر صنایع در این منطقه به تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند؛ علاوه بر آن یک تفاهم‌نامه سه جانبه‌ میان شهرداری، صنایع و شرکت آبفا منعقد شده که براساس آن از پساب بعضی صنایع برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده شود.
شهردار منطقه 21 تصریح کرد: در هیچ جای دنیا صنایع را از شهر خارج نمی‌کنند زیرا این اقدام افزایش تردد به خارج از شهر را به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: صنایعی که در این منطقه وجود دارند نیز از جمله صنایع پاک هستند؛ ضمن اینکه صنایع موظف به اختصاص 20 درصد از مساحت سطح اشغال خود به فضای سبز هستند.
وی درباره آسیب های اجتماعی منطقه 21 اظهار داشت: شهرداری تهران تنها دستگاه متولی در این زمینه نیست و سازمان های مختلفی در این خصوص مسئول هستند اما شهرداری منطقه با راه اندازی مددسرا اسکان موقت به این افراد را انجام می دهد.
رحمانی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری و استانداری تهران در راستای ممنوعیت پرواز در ساعات بامدادی یادآور شد: هم اکنون از ساعت 2 تا 5 بامداد پرواز در این فرودگاه مگر در موارد خاص انجام نمی شود.
وی همچنین از احداث سه زمین بزرگ مقیاس به عنوان پارکینگ برای خودروهای سنگین خبر داد از پارک خودروهای سنگین در معابر جلوگیری شود.
شهردار منطقه 21 در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی هر روز بازار را از جمله اقدامات انجام شده برای ساماندهی دستفروشان ذکر‌کرد.
تهرام/9353//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.