«سید مهدی حسینی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: برخی از مالکان، دلالان و سوداگران با اقدام غیرقانونی نسبت به تفکیک و فروش باغ و زمین های زراعی حاشیه شهر ساوه کرده اند که باعث تحمیل خسارت های مالی و روحی به خصوص در زمان اجرای احکام بر بیت المال می شود.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ٦ قانون حفظ و گسترش باغات و فضای سبز شهرها که در سال ١٣٥٩ توسط شورای انقلاب به تصویب رسیده،‌ این اقدامات تخلف است و شهرداری نیز با هماهنگی مراجع قضایی به صورت قاطع با سودجویان برخورد می کند.
شهردار ساوه اضافه کرد: مطابق قانون اشاره شده باغ و زمین هایی که به صورت غیرقانونی توسط مالکان بدون تغییر کاربری مسکونی شودمشمول تصرف به نفع مصارف عمومی در شهرداری است.
حسینی اظهار کرد: در ساوه به تازگی عده ای ملاک سودجو این ماده قانونی را زیرپا گذاشته که نتیجه اقدام آن هاایجاد بستر برای توسعه حاشیه نشینی، بروز آسیب های اجتماعی و توسعه سکونتگاه های غیر رسمی در این شهر است.
وی افزود: شهرداری ساوه ضمن صدور شکوائیه علیه این افراد سودجو و معرفی آنان به محاکم قضایی، کل باغ و زمین هایی که با تخلف از قانون تفکیک یا فروخته اند را به نفع مصارف عمومی تصرف، و برای استفاده شهروندان به بوستان های تفریحی و فضای سبز تبدیل می کند.
وی، وجود 28 محله حاشیه نشین در ساوه را نتیجه بی توجهی و سهل انگاری های گذشته و نبود اراده برای برخورد با افراد سودجو عنوان کرد و گفت: ساخت و سازهایی در قالب محلات حاشیه ای بدون رعایت اصول و استانداردهای فنی و شهرسازی در ساوه وجود دارد و ساکنان این مناطق از فقر خدمات شهری رنج می برند.
شهر 220 هزار نفری ساوه در چهار سال اخیر به دلیل ماهیت صنعتی و ورود مهاجران با افزایش 50 هزار نفری جمعیت رو به رو شده که بخش زیادی از آن در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.