به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در جمع معاونان خود افزود: در جلسه های هیات دولت موضوع نمایشگاه شهرآفتاب( در جنوب تهران) را مطرح کرده ام و خواستار حمایت دولت از آن شدم.
وی یادآورشد: برای این نمایشگاه (شهرآفتاب) در زمان ساخت یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده و لازم است دولت برای برگزاری نمایشگاه در آن هماهنگی هایی را انجام دهد.
حناچی به استقبال جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از این پیشنهاد اشاره و اضافه کرد: بنا شد در کمیته های تخصصی این پیشنهاد مطرح شود و برای به نتیجه رسیدن در این زمینه به نظر می رسد اقداماتی باید انجام گیرد.

**تقاضای واگذاری کارخانه سیمان ری
شهردار تهران همچنین به طرح پیشنهاد فروش محوطه کارخانه سیمان ری در هیات دولت و طرح ارزش بنای تاریخی و لزوم حفظ آن با جهانگیری اشاره و خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد داد در آنجا موزه صنعت را تاسیس کنیم که توضیح دادم ظرفیت آن بخش، بسیار بیشتر از این است که تنها یک موزه در آن راه بیفتد.
وی افزود: نامه ای در این زمینه به دولت نوشته‌ام و خواستار واگذاری محوطه کارخانه سیمان ری به صورت ۹۰ ساله به شهرداری شدم تا بتوانیم یک طرح مناسب برای آن اجرا کنیم.
حناچی همچنین با اشاره به راه اندازی بخش هایی از خطوط 6 و 7 مترو اظهار داشت: خط 7 پیش از پایان سال جاری و خط 6 نیز در نیمه دوم فروردین سال آتی در کنار تعدادی از طرح هایی شهرداری با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای چهارشنبه آخر سال ادامه داد: این مناسبت یک روز حساس برای شهرداری است و تمام بخش های مسئول باید به همین مناسبت در حالت آماده باش قرار داشته باشند.
شهردار تهران بر لزوم تعطیل نبودن هیچ یک از موزه های پایتخت در روزهای نوروز تاکید کرد و گفت: تمام بخش های زیر مجموعه شهرداری باید نسبت به کارشان برای نوروز برنامه داشته باشند و به گونه ای فعالیت کنند که مردم بتوانند از برنامه های نوروزی شهرداری بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: در زمینه زیست شبانه در پایتخت نیز هماهنگی هایی خوبی میان پلیس و شهرداری انجام شده است و باید از این فرصت برای فعال سازی زیست شبانه استفاده کرد.
حناچی با بیان اینکه در برخی نقاط تهران مثل دربند چه بخواهیم و چه نخواهیم زیست شبانه وجود دارد، رسمیت دادن به آن را موجب ساماندهی این موضوع اعلام کرد.
وی در پایان از معاونت ها و بخش های زیر مجموعه شهرداری خواست که با توجه به منابع مالی محدود در برگزاری جشن و مراسم مربوط به نوروز صرفه جویی کرده و با این اولویت برنامه‌های خوب، شاد و مفرحی برای شهروندان ترتیب دهند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.