به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز چهارشنبه در مراسم روز درختکاری در منطقه سبو بزرگ لواسان اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت زمین در لواسان بالا است، کمتر کسی تمایل به تبدیل ملک خود به فضای سبز دارد اما مدیریت شهری باید تدابیری اتخاذ کند تا خصوصیت باغ شهر بودن لواسان حفظ و سرانه فضای سبز لواسان توسعه پیدا کند.
وی ابراز کرد: اینکه شهر یا منطقه ای به گونه ای مدیریت شود که پتانسیل جذب سرمایه های گوناگون را داشته باشد، بسیار هم خوب است، چون به جای فرار سرمایه های کشور به خارج، در داخل کشور و در شهر لواسان هزینه و صرف شده است.
امامی امین ضمن بیان اینکه باید از اینکه شهروندان در بهترین شرایط اقتصادی و رفاهی زندگی کنند استقبال کرد افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا سرمایه داران، سرمایه خود را در همین کشور با رعایت قانون و مقررات هزینه کنند؛ ما حق نداریم به قانون تعرض کنیم، اگر جایی هم کوتاهی وجود دارد باید اصلاح قانون انجام شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حساسیت های ویژه ای نسبت به این شهر وجود دارد و شاید اقدامات غیرقابل قبولی هم افتاده باشد که قابل دفاع هم نیست، اما باید پذیرفت در مقابل اقدامات موثری هم صورت گرفته است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تهران تاکید کرد: کار کردن در شهری همچون لواسان با حساسیت های گوناگون موجود بسیار دشوار و همچون کار بر لبه تیزی است که با کوچک ترین غفلتی آسیب های جدی می بینید.
امامی امین ضمن اعلام اینکه روند رشد لواسان ستودنی ست گفت: این شهر تغییری واقعی یافته و در مقایسه با ادوار گذشته تبدیل به شهری مدرن، پیشرفته و بسیار لوکس شده است.
وی در ادامه نیز تاکید کرد: سرانه فضای سبز 44 متری لواسان در مقایسه با سرانه کم تر از نیم متری در شهرهای دیگر استان تهران، باورکردنی نیست. هرچه بتوانیم در این مسیر گام برداریم، نتیجه ی بهتری خواهد داد.
این مقام مسئول تشریح کرد: سرانه فضای سبز فعلی شهر بسیار خوب است و هدف گذاری افزایش دو متری این سرانه در شرایط موجود لواسان واقعاً کار بزرگی است.
امامی امین افزود: جنگل های ما در منطقه ی شمالی و جنوبی البرز و زاگرس حدود 13 درصد از پهنه جغرافیای کشور را اشغال کرده است که مقرر شده تا دهه آینده تا 20 درصد افزایش یابد؛ وظیفه همه مسئولان است تا از تصرف و تخریب اراضی و منابع ملی جلوگیری کرده و در مسیر توسعه این منابع گام بردارند.
لواسان یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات در 15 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد که زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمین های ملی و تخریب محیط زیست در آن طی سال های اخیر بسیار خبرساز و جنجالی بوده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.