معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: پروژه‌های عمرانی بدون پیوست زیست‌محیطی قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را ندارد.

 خبرنگار ایلنا، امیر قادری امروز در معارفه مدیرکل محیط زیست کردستان با بیان اینکه مسایل زیست‌محیطی در کشور جنبه شعاری پیدا کرده، افزود: حفظ محیط زیست به‌عنوان نیاز و پاسخ به درخواست‌های مردم یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: صیانت از زمین افزون بر اعمال سیاست و برنامه‌های کاربردی با همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر است.

قادری عنوان کرد: اقدام مخاطره‌آمیز کشورهای همسایه مبنی بر احداث سد و انتقال آب بین حوزه ها در کشور تبعات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان رسالت سازمان محیط زیست کشور را سنگین دانست و گفت: تغییر رویکرد مسئولان پیرامون مسایل مذکور و حساسیت مردم در قبال محیط زیست مسئله‌ای مهم است که بایستی ملاک عمل واقع شود.

قادری به چالش‌های فراروی دریاچه زریوار نیز گریزی زد و گفت: وجود ۳۰ هزار حلقه چاه بدون مجوز در اطراف دریاچه نشان دهنده بی تدبیری مسئولان مربوطه در قبال نقش حیاتی دریاجه است.

وی اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی بدون پیوست زیست‌محیطی قابلیت اجرا شدن ندارد، افزود: در این راستا اقدامات انجام شده در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست خواهد بود.

قادری، عمل کارشناسانه برای صورت دادن به هر اقدامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با این اوصاف در چهار سال اخیر یک متر از فضای سبز استان دچار تغییر کاربری نشده و این امر حساسیت و دغدغه فراتر از نیاز معمول را می‌طلبد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.