به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز دوشنبه در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی و در جریان بررسی تبصره 30 لایحه بودجه سال آینده، با رای قاطع اعضای، شهرداری پایتخت را مکلف کردند که از حدود یک میلیون محل پارک حاشیه ای موجود مناطق 22 گانه تعداد 200 هزار مکان را ساماندهی کرده و از طریق مزایده برای کسب درآمد حداقل 6 هزار میلیارد ریال اقدام کند.
بر اساس این گزارش شهرداری باید درآمد حاصل از این بخش را جهت تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی به مصرف رسانده و در تفریغ بودجه سال 98 منظور کند.
همچنین مقدار پنج درصد از درآمد حاصله را به پلیس راهور جهت تامین تجهیزات و امکانات لازم برای کنترل مکان های تجهیز شده اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا در جریان بررسی تبصره 30 لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران
حسن رسولی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر ما نتوانیم با استفاده از چنین سازو کارهایی هماهنگی بین بخشی بین شهرداری و نیروی انتظامی ایجاد کنیم مانند سنوات گذشته این منبع درآمد را از دست خواهیم داد.
محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در جریان بررسی این تبصره گفت: کمک به پلیس کار خوبی و معاونت حمل و نقل طرف پلیس است ولی در این خصوص چند مشکل وجود دارد به لحاظ قانونی امکان تصویب چنین مصوبه ای وجود ندارد.
وی افزود: طبق ماده 15 قانون تخلفات باید صد درصد درآمد حاصل از این ماده پس از وازیر به خزانه دولت و سپس به شهرداری برسد تا صرف ساخت پارکینگ شود از این رو نمی شود درصدی از این مبلغ به پلیس اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: اگر قصد داریم به پلیس درصدی پرداخت کنیم باید به صورت جدا ردیف بودجه ای برای آن اختصاص دهیم.
معاون شهردار خاطر نشان کرد: در حال حاضر منطقه 2 را که شامل 15 هزار جای پارک است ،به مزایده گذاشته ایم.
تهرام 8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.