مهرداد پور فتحی روز شنبه در حاشیه افتتاحیه جشنواره جابر بن حیان در گفتگوی اختصاصی با ایرنا طرح های این دوره از جشنواره را شامل طراحی، ساخت و آزمایش های علمی دانست و گفت: این جشنواره با 2 هزار طرح توسط 5 هزار دانش آموز در 60 مدرسه برگزار می شود.
وی گفت: پایه های سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش های علمی و پایه های پنجم و ششم در زمینه طراحی و ساخت طرح های علمی شرکت می کنند.
پورفتحی گفت: طرح جابر یک پروژه علمی مخصوص دانش آموزان ابتدایی است و با توجه به اینکه این طرح 9سال است که در کشور اجرا می شود، طی سال های قبل تنها مشارکت حدود 40 درصد مدارس را داشتیم ولی طی دوسال گذشته همه مدارس ابتدایی شهرستان حتی دورافتاده ترین مدارس در این طرح شرکت می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه شعار این جشنواره «من یک برنده ام چون یک پروژه دارم» می باشد، اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده، منتخب مدارس بود و این طرح در تمامی مدارس اجرا می شود که از هر 5 طرح یک طرح به جشنواره راه می یابد.
پورفتحی افزود: این جشنواره نهمین سالی است که در دماوند اجرا میشود و در طی این سال‌ها دانش آموزان در سطح استانی و کشوری حائز رتبه های برتر شدند.
وی افزود: تاکنون در طی این هشت سال 6 رتبه کشوری و بیش از 10 رتبه استانی توسط دانش آموزان دماوند کسب شده است.
پورفتحی با بیان اینکه این جشنواره با هدف شناسایی توانمندی ها و استعدادیابی دانش آموزان برگزار شده است، گفت: مراحل استانی و کشوری این جشنواره در اردیبهشت‌ و تیر ماه هر سال برگزار می شود که هر ساله حدود سه میلیون دانش آموز با ارائه بیش از یک میلیون طرح شرکت می کنند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.