مجید صفری روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند که با حضور نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و مسئولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، یکی از سیاست های مهم شهرستان را تقویت زیرساخت های بخش گردشگری دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه دماوند جزو 14 شهر نمونه گردشگری است، تلاش داریم تا در این حوزه پیشگام باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: صدور مجوز معادن، راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای و ... از جمله مواردی است که بدون اطلاع شهرستان انجام می شود؛ آنچه در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد تمرکز مدیریتی در سطح ادارات است تا کسی بدون هماهنگی تصمیم نگیرد.
صفری تصریح کرد: نهادهایی همچون آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، هلال احمر و .. پتانسیل ها و قابلیت های بسیاری در منطقه دارند که درآمدهای آن مستقیم در استان استفاده می شود و تاکنون یک ریال آن در شهرستان هزینه نشده است.
وی گفت: اگر قرار است تمام امکانات را در بخش خدماتی، تفریحی، توسعه، اشتغالزایی و .. فراهم کنیم ولی درآمد حاصل از آن به استان اختصاص یابد، فایده ای ندارد.
این مقام مسئول با اشاره به کمیته برنامه ریزی استان مشترک با شهرستان دماوند و اجرای بخش عمده ایی از مصوبات، افزود: در طول سال جاری تمامی تلاش ما برآن بوده که بتوانیم با صددرصد مصوبات را به اجرا رسانیم که درصد بالایی اجرایی شده و تعدادی از آن باقی مانده است.
فرماندار دماوند با اشاره به 43 مصوبه کمیته برنامه ریزی استان مشترک با شهرستان دماوند در سال گذشته، افزود: از 43 مصوبه مختص به شهرستان، 26 مصوبه محقق، 4 مصوبه بین 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی، 5 مصوبه 50 تا 70 درصد پیشرفت و 2 مصوبه کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ همچنین 6 مصوبه اجرایی نشده و در دست اقدام است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 90 درصد مصوبات بین 50 تا صددرصد اجرایی شده است، گفت: پروژه های نیمه تمام شامل تخصیص آب در حوزه شهرک های صنعتی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، بررسی نیاز آبی شهرک صنعتی دماوند 2، مطالعات ساماندهی رودخانه ها با همکاری مشاوران، تعیین حریم و بستر رودخانه ها و تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل پروژه سرهار از جمله این موارد است.
صفری به پروژه سرهار به عنوان یک پروژه هم در بخش توسعه معابر شهرستان اشاره کرد و افزود: این پروژه که با همت شهرداری دماوند، مسکن و شهرسازی و استانداری تهران در حال انجام است، از جمله پروژه های 20 ساله بوده که در جهت تسریع اجرای آن، مقرر شد توافقی با اداره کل مسکن و شهرسازی استان صورت گیرد که با اختصاص زمین به پیمانکار تا هفته دولت سال آینده این پروژه تکمیل شود.
فرماندار دماوند از جمله پروژه های مورد توجه شهرستان که به شهرداری ها واگذار شده است را بازارچه صنایع دستی، واگذاری هتل و پیست اسکی آبعلی، تکمیل مجتمع ورزشی کارگران، احداث مدرسه در سایت های مسکن مهر، طرح توسعه مسجد جامع دماوند، پارک بانوان، صنوف مزاحم، استادیوم ورزشی 5 هزار نفری و .. دانست که برای اجرای آن همت بیشتر مسئولان را می طلبد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.