به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات پیرامید یک‌رشته ذهنی است که به‌صورت گروهی اجرا و بیشتر در مراسم افتتاحیه‌ها انجام می‌شود و رشته های جام نشاط متخص بانوان و مادربزرگان است که برای نخستین بار با تائید وزارت ورزش و جوانان از ابتدای امسال در مناطق مختلف کشور برگزار شد.
همچنین در رشته پیرامید استان های خراسان جنوبی ، تهران، یزد و در رشته جام نشاط نیز لرستان، تهران و آذربایجان غربی توانستند جایگاه های برتر را کسب کنند.
همچنین در مراسم تقدیر از بانوان آسمانی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) که در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، هدف از برگزاری این مسابقات را حمایت و تقدیر از بانوان ورزشکار بوده که در صدد هستیم ورزش همگانی و قهرمانی را برای بانوان کشور نهادینه کنیم.
زهرا موسوی ادامه داد: مقدمات این مسابقات سال گذشته انجام شد که استان ها در قالب گروه های 9 و 12 نفره در این رویداد ورزشی و خانوادگی شرکت کردند.
همچنین نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: مقدمات ارتقای تشکیلات ورزش بانوان از سال 1368 در سازمان تربیت بدنی استارت خورد که این ارتقا منجر شد تا معاونت بانوان در این نهاد شکل بگیرد.
طیبه سیاوشی اظهار کرد: در مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 سهم بانوان 18 مدال و در مسابقات آسیایی اینچوئن 2014 سهم بانوان 16 مدال بوده که این نشان از ارتقای سطح فنی ورزشکاران زن دارد که امیدواریم با برطرف شدن کمبودها بتوانیم در رویدادهای آتی سهم مدال های این قشر را افزایش دهیم.
وی همچنین درخصوص اختصاص 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش بانوان نیز گفت: امیدواریم با اختصاص این بودجه بتوانیم به ورزش زنان کمک جدی کنیم.
به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر 440 سالن ورزشی و 3 هزار و 500 مجموعه ورزشی در سطح کشور در اختیار ورزش بانوان است.
همچنین معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اظهار داشت: استان تهران میزبان نخستین دوره کشوری مسابقات پیرامید و جام نشاط بود که این مسابقات با حضور ورزشکاران زن 31 استان کشور برگزار شد.
فاطمه سلیمی افزود: استان تهران در گروه پنجم این مسابقات با استان های قم، توابع تهران، سمنان و البرز همگروه بود.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.