به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، محمد انشایی گفت: در این دوره تعداد 18 فروشگاه تحت نظارت و بازرسی کارشناسان معاونت صنایع دستی استان تهران قرار گرفت و حائز شرایط دریافت نشان تشخیص داده شدند و هفتم اسفند در مراسمی در موزه فرش گواهینامه آنها اعطا خواهد شد.
انشایی با بیان اینکه این تعداد برگزیده از بین 30 فروشگاه انتخاب شدند افزود: با دریافت این نشان بر اساس قوانین فروشگاهها به فروش صنایع دستی ساخت تهران می پردازند.
معاون صنایع دستی استان تهران ادامه داد: شرایط احراز گواهینامه نشان اعتماد ملی فروشگاهی را می توان تکریم مشتری، رعایت استانداردهای فروشگاهی، عدم فروش اجناس خارجی، رعایت انصاف در تصفیه حساب با صنعتگران، شهرت و سلیقه فروشگاه داری برشمرد.
صنایع دستی استان تهران با توجه به بافت اجتماعی و تنوع قومی به سه دسته شهری، روستایی و عشایری تقسیم می شود که عمده ترین صنایع دستی استان را می توان قلم زنی روی مس و برنج، خراطی و سبدبافی، خاتم کاری، شیشه گری، تراش و نقاشی روی شیشه، زیلو بافی، حله بافی، نقاشی روی چرم، قالی بافی، سفالگری و چاپ باتیک عنوان کرد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.