به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این شهرداری، محمدرضا دهداری پور در حاشیه بازدید از خانه- موزه بتهوون، خانه تئاتر یرما و خانه تازه بازسازی شده صنایع دستی در کوچه مهاجر افزود:هویت تهران با خانه های قدیمی زنده نگه داشته می شود و این خانه ها را حفظ خواهیم کرد.
وی بیان کرد: تلاش می شود با حفظ این خانه ها و تعریف کاربری فرهنگی برای آنها، منطقه 6 از حالت اداری و تجاری خارج شود.
دهداری پور همچنین به وجود خانه های قدیمی ارزشمند در خیابان برادران مظفر، ویلا و سایر خیابان های منطقه اشاره و بیان کرد: حفظ و تعیین کاربری فرهنگی برای این خانه ها مورد توجه قرار دارد و کارهای مطالعاتی مربوط به این موضوع نیز انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه خیابان ویلا قابلیت تبدیل به گذر صنایع دستی ایران را دارد ادامه داد: همچنین مقرر شده در بسیاری از هتل ها، دفاتر مسافرتی و کافه های خیابان ویلا صنایع دستی عرضه شود.
مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرده اند قرار است با همکاری مدیران شهری خیابان ویلا در مرکز پایتخت به گذر صنایع دستی تبدیل و کارگاههای زنده صنایع دستی نیز در برخی بناهای قدیمی آن راه اندازی شود.
بیش از 50 مغازه عرضه صنایع دستی در این خیابان فعال است که با نظارت مسئولان میراث فرهنگی، عمدتا صنایع تولید دست هنرمندان ایرانی را عرضه و از فروش اجناس وارداتی بی کیفیت خودداری می کنند.
تهرام/9353
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.