مهدی سماکوش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ترکیدگی لوله آب در خیابان حافظ اشاره و بیان کرد: شکستگی لوله خیابان حافظ که امروز رخ داد ممکن است ناشی از برخی تنش ها مانند حرکت قطار مترو یا حفاری های زیر بستر لوله بوده باشد.
وی با بیان اینکه همکاران شرکت آب و فاصلاب از ساعت 5 صبح امروز در حال بررسی و برطرف کردن مشکل موجود هستند، گفت: به طور حتم این مساله تا ساعت 12 امروز برطرف خواهد شد.
سماکوش بحث پیشگیری از فرونشست های منطقه 12 را یکی دغدغه های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد و افزود: اکنون در حال انجام اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود هستیم.
مدیر روابط عمومی آبفای منطقه 4 گفت: لوله های به کارگرفته شده برای آب از جنس چدن و با خاصیت ترد بودن همراه هستند و هر موضوعی می تواند بر ترکیدگی یا شکستگی آنها موثر باشد.
سماکوش خاطرنشان کرد: هیچ لوله ای خود به خود شکسته نمی شود مگر آنکه فشاری از بالای بستر لوله یا خاک زیر بستر لوله وارد شده باشد که منجر به ترکیدگی آن شود.
وی ضعف در منابع مالی را یکی از مشکلات حاکم در نوسازی لوله های آب عنوان کرد و گفت: در نوسازی هایی که تاکنون صورت گرفته است در حال استفاده از لوله های مقاوم در برابر زلزله هستیم.
مدیر روابط عمومی آبفای منطقه 4 در پایان اظهار داشت: فاز اول این نوسازی لوله های آب خیابان مصطفی خمینی واقع در منطقه 12 انجام شده است اما فاز بعدی آن به سال آینده موکول شده است .
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.