به گزارش ایرنا ، علیرضا کارگری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در حوزه فعالیت شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران شامل شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت زندگی می کنند که با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، این افراد به آب شرب سالم و بهداشتی نیاز دارند.
وی افزود: امسال تاکنون هشت حلقه چاه در مناطق مختلف جنوب شرق تهران حفر شده که این چاه ها پس از تجهیز و انجام آزمایشات تخصصی در مدار آبرسانی قرار گرفته است.
کارگری دبی این چاه ها را 175 لیتر در ثانیه اعلام کرد.
وی گفت: با اجرای روش های نوین حفاری چاه ها، عمق مناسب و نتیجه حاصل از پمپاژ اولیه ، آب استحصال شده از این هشت حلقه چاه ، به نسبت افزایش جمعیت توانسته نیازهای منطقه را برطرف کند.
وی اظهار کرد: با توجه به این که شهرستان های جنوب شرق استان تهران حق آبه ای از سد ماملو را به خود اختصاص داده اند ، مرحله نخست انتقال آب این سد به شهرستان های پاکدشت و قرچک انجام شد و با مطالعات صورت گرفته ، فاز دوم آب سد ماملو به این شهرستان ها آغاز شده است.
وی یکی از مهمترین مشکلات حوزه جنوب شرق استان تهران را پدیده فرونشست زمین اعلام کرد و افزود : پدیده فرونشست که به دلیل برداشت بی رویه آب در دشت ورامین صورت گرفته ، زلزله خاموشی است که بسیاری از تأسیسات از جمله چاه های آب را نابوده کرده است.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی تهران افزود: کج شدن میله چاه ها ، کاهش میزان ظرفیت آبدهی و از بین رفتن تأسیسات از جمله عوارض این پدید در دشت ورامین است که باعث شده تا حفر چاه آب جدید در دستور کار این شرکت قرار گیرد.
وی میزان تولید آب در حوزه جنوب شرق استان تهران را 73 میلیون مترمکعب اعلام کرد.
کارگری با اشاره به اجرای طرح فاضلاب و بازچرخانی آب گفت: مدیریت مصرف و بازچرخانی آب دو رویکرد اساسی این شرکت در مصرف بهینه آب است و برای تحقق این مهم در برنامه ششم توسعه اجرای 600 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌ها با پساب تولیدی 138 هزار مترمکعب در شهرهای تحت پوشش در دستور کار قرار دارد که این مهم سهم به سزایی در جبران بیلان منفی دشت ورامین و تعادل بخشی آبخوان دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.