به گزارش ایرنا، علی خانی روز دوشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت : اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای شهری مانند جوادآباد بر اساس 4 هزار جمعیت ایرانی اختصاص پیدا می کند در حالی که در همین شهر بیش از 8 هزار تبعه خارجی زندگی می کنند.
وی افزود : شهرداری این شهر باید اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده را علاوه بر شهروندان ایرانی برای اتباع خارجی نیز در خصوص تأمین زیرساخت ها، امکانات شهری، حمل و نقل و سایر امکانات هزینه کند چرا که آنان نیز مانند شهروندان ایرانی از این خدمات استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: هر چند که اتباع نیز در هنگام استفاده از خدمات و یا خرید اجناس، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کنند ولی در هنگام اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، این افراد در نظر گرفته نمی شوند.
خانی بابیان اینکه 12 درصد ارزش افزوده کنونی به روستاها درسال آینده به 30 درصد افزایش خواهد یافت تاکید کرد: این افزایش بودجه به روستاها کمک زیادی در مسیر پیشرفت خواهد کرد.
وی تأکید کرد: یکی از مسائلی که می باید در هزینه کرد اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده مورد توجه دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرد این است که نباید بافت روستایی را به شهری تغییر داد، اگر قرار باشد که در تمامی خیابان ها و کوچه روستاها چراغ های مدرن ، سنگ فرش ، موزائیک و یا جدول کاری شهری استفاده شود ، روستاها به شهرک و یا شهر تبدیل می شوند که این امر بر روی فرهنگ روستا نیز اثر گذار خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین تأکید کرد: امروز دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید فعالیت های عمرانی در مناطق روستایی را به سمت کارهای زیربنایی مانند احداث سوله های چند منظوره ، ساخت زمین های ورزشی، خرید ماشین آلات راه سازی و آتش نشانی و احداث اماکن فرهنگی سوق دهند تا نیاز روستائیان به امکانات شهری کمتر شود.
وی گفت : اگر مناطق روستایی از وسایلی مانند ماشین های آتش نشانی برخوردار باشند ، در زمان بروز حوادث آتش سوزی منازل و یا مزارع که به دفعات در روستاهای شهرستان رخ می دهد، می توان از افزایش خسارات مالی و جانی پیشگیری کرد و تا زمان رسیدن خودروهای امدادی از شهرها، از سرایت آتش به سایر مناطق جلوگیری نمود.
خانی با اشاره به جمعیت زیاد برخی از مناطق روستایی ورامین گفت : روستای قشلاق عبدل آباد ورامین بیش از 8 هزار نفر جمعیت دارد که این تعداد از سکنه بیشتر از برخی از شهرها است، اگر امکاناتی نظیر خودروهای آتش نشانی، خودروهای حمل مکانیزه زباله و سالن های ورزشی احداث شود، بسیاری از مشکلات ساکنین این مناطق رفع می شود.
شهرستان ورامین دارای دو شهر مرکزی و جواد آباد با 50روستا است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.