به گزارش ایرنا، رضا جلالی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر 35 نفر در صف دریافت پست های ستاره دار هستند.
وی با بیان اینکه تیرماه امسال آخرین مورد در این خصوص اجرا و پس از آن متوقف شد افزود: مکاتبات لازم با اداره کل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران، معاونت منابع انسانی و سازمان بازرسی کل کشور انجام شده تا این مساله ادامه پیدا کند.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران یادآور شد: هنوز نتیجه کامل در این باره حاصل نشده و از سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ایم دلایل توقف این مساله را ارائه کند.

*مناسب سازی 81 ایستگاه مترو
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه ایستگاه های مترو و اتوبوس برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب نیست گفت: از 150 ایستگاه مترو 81 ایستگاه برای معلولان مناسب سازی شده است.
جلالی با تأکید بر اینکه نباید نیمه خالی لیوان را دید خاطرنشان کرد: مناسب سازی ایستگاه ها مورد تأکید مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت مترو است اما آیا با بدهی 65 میلیاردی به عنوان میراث بزرگ در ابر سازمان شهرداری تهران می توان به این موضوع به خوبی پرداخت؟
به گزارش ایرنا صحبت های مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در حالیست که درحال حاضر تعداد ایستگاه های بهره برداری شده مترو 116 مورد است و در صورت افتتاح کامل خط 6 و 7 تعداد ایستگاه های مترو به 150 ایستگاه خواهد رسید.

*ملاقات با 4503 ایثارگر
وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران با نگاه عدالتخواهانه به ارائه خدمات به چهار هزار و 503 ایثارگر می پردازد اظهارداشت: از این تعداد 1100 نفر جانباز، 1075 نفر فرزند شهید و 60 نفر آزاده هستند.
جلالی اضافه کرد: طی 45 هفته ملاقات با ایثارگران انجام شد.
وی نخستین مأموریت این اداره کل را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: در صورتی که به ایثارگران به عنوان صندوق رای نگاه کنیم دچار اشتباه شده ایم.
این مسئول تصریح کرد: در عرصه مسئولیت اجرایی هیچگاه افکار و عقاید سیاسی رادر این وظیفه دخیل نکرده ام.

*یکسان سازی قبور شهدا تصمیم بنیاد شهید بود
جلالی با اشاره به صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص حفظ مزار شهدا براساس سلیقه خانواده های آنها اظهارداشت: متحدالشکل شدن قبور شهدا تصمیم بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.
وی افزود: شهرداری تهران هیچگاه در این باره اصرار نداشته و حتی درخصوص شهدای پلاسکو مقرر شد مزار شهدای حادثه پلاسکو مطابق با سلیقه خانواده های این عزیزان باشد.

*کاهش طرح ترافیک ایثارگران
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران درخصوص طرح ترافیک جانبازان نیز گفت: هر سال مجوز ورود به طرح ترافیک کم و به 268 ایثارگر داده می شد که سال گذشته با کاهش 17 عددی این تعداد به 251 نفر رسید.
وی یادآور شد: البته سهمیه زیادی جداگانه به بنیاد شهید داده و بین مناطق 15 گانه بنیاد شهید تقسیم می شود.

*اختصاص 65 غرفه بازرگانی
جلالی همچنین با اشاره به اینکه 65 غرفه بازرگانی به این سازمان برای واگذاری به ایثارگران اختصاص داده شد اظهارداشت: 20 غرفه به دلیل قیمت بالا برگردانده شد.
وی خاطرنشان کرد: نباید غرفه هایی که دیگران استفاده نکرده یا هیچ داوطلبی ندارد به این سازمان داده شود.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران همچنین تبدیل 16 تا 20 متر از فضای مسکونی به تجاری را برای ایثارگران بلامانع ذکر کرد و یادآور شد: براساس این بخشنامه که 2 ماه گذشته به شهرداری های مناظق ابلاغ شد امکان استفاده از 16 تا 20 متر از فضای مسکونی به عنوان تجاری و بازرگانی بلامانع است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.