به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی صادقی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در گذشته آمار و اطلاعات دقیقی از امامزادگان جنوب پایتخت وجود نداشت و برخی امامزادگان ناشناس مانده بودند که بعد از انقلاب این اماکن متبرکه شناسایی شدند.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه ثبت بقاع متبرکه و موقوفات، شجره نامه ها و تمامی مشخصات امامزادگان ثبت و معین می شود.
رئیس اداره اوقاف ری به جعلی بودن امامزادگان این منطقه اشاره کرد و گفت: در دوران پس از انقلاب تعداد امامزادگان هیچ تغییری نکرده و موضوع جعلی بودن این اماکن متبرکه شایعه است.
وی عنوان کرد: تمامی امامزادگان این شهرستان ثبت و دارای شجره نامه هستند.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: شفاف سازی دخل و خرج بقاع متبرکه از اقدامات اوقاف برای جلوگیری از شایعات و خبرهای مسموم علیه این سازمان به شمار می رود.
وی عنوان کرد: بزودی تمامی هزینه ها و درآمدهای سالانه بقاع جنوب پایتخت مشخص و بر سردر بقاع نصب می شود.
حجت الاسلام صادقی معرفی و شناسایی امامزادگان و مشاهیر ری به گردشگران را ضروری دانست و گفت: با وجود حرم عبدالعظیم (ع) و امام خمینی (ره)، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می کنند که تورهای رایگان بقاع متبرکه در شناسایی ظرفیت موثر است.
وی به ساخت و ساز بقاع به وسیله کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: اوقاف هیچگونه بودجه دولتی ندارد و تمامی ساخت و سازهای بقاع متبرکه از طریق نذورات و هزینه های کفن و دفن تامین می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور و امور خیریه ری به خدمات بیمارستان اوقافی فیروزآبادی به بیماران نیازمند اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویانی که به درمان نیاز داشته باشند را به این بیمارستان برای انجام اقدامات درمانی معرفی می کند.
وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف در حوزه درمان نیز فعالیت دارد، گفت: با توجه به نیات واقفین، برخی امور از جمله درمان نیازمندان به وسیله اداره اوقاف انجام می شود.
حجت الاسلام صادقی در ادامه به برنامه های دهه فجر این سازمان در سطح شهرستان ری اشاره کرد و افزود: در این ایام خیمه های انقلاب برای مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل دینی بر پا و 20 مبلغ دینی آموزش دیده از قم برای اجرای این امر به شهرری اعزام می شودند.
وی عنوان کرد: در روز 16 بهمن ماه نیز از قاریان ممتاز و برجسته تجلیل خواهد شد که در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران سخنرانی خواهد کرد.
رئیس اداره اوقاف ری تصریح کرد: در روز 22 بهمن ماه نیز غرفه هایی از سوی این نهاد با مشارکت اداره تبلیغات در مسیر راهپیمایی دایر می شود.
به گزارش ایرنا، شهر ری دارای 15 بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.