به گزارش ایرنا سردار حسین رحیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظهر نهم آبان گروهی از زندانیان بیمار برای درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شدند، افزود: سارقان مسلحی که همدستشان در بین زندانیان مذکور بود با اطلاع از این موضوع دست بکار شده و زندانی را فراری می دهند.
وی ادامه داد: سارقان همچنین کمتر از یک ماه پیش دو فقره سرقت منزل در میرداماد داشتند و با ایجاد درگیری مسلحانه موفق به فرار شدند.
به گفته رحیمی، تیم های اطلاعاتی و عملیاتی برای شناسایی و دستگیری آنها دست بکار شدند و کمتر از 20 روز پیش یکی از آنها بازداشت شد.
وی افزود: سوم بهمن در یک عملیات غافلگیرکننده پلیس به محل اختفا بقیه سارقان حمله و پنج مرد و پنج زن بازداشت شدند.
رحیمی با بیان اینکه این زنان به عنوان طعمه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، گفت: در مجموع در این عملیاتها 6 مرد و پنج زن دستگیر شدند.
به گفته رئیس پلیس پایتخت، سه دستگاه خودرو و پنج قبضه کلت جنگی که یکی از آنها متعلق به مامور بدرقه زندان بود از سارقان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: یکی از مجرمان در حین عملیات قصد تیراندازی به پلیس را داشت که با شلیک ماموران از ناحیه پا مصدوم شد.
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد به 300 فقره سرقت منزل در تهران، البرز، اصفهان و لرستان اعتراف کردند، تصریح کرد: این سارقان برای اقدامات بعدی آماده می‌شدند و حتی در فضای مجازی برای مسئولان کری می‌‌خواندند.
رحیمی گفت که سارقان دستگیر شده اکثراً سابقه‌دار هستند و میانگین سنی آنها نیز حدود 30 سال است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد که مبارزه با انواع سرقت درجه‌بندی ندارد اما در خصوص سرقتهای مسلحانه و به عنف، پلیس حساس تر است و با جدیت بیشتری ورود می کند.
تهرام/3225/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.