به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز شنبه در گفت و گو با یک برنامه رادیویی افزود: در ماده 8 مصوبه شورا ذکر شده که شهرداری باید نسبت به وصول عوارض خود اقدام کند و پلیس هم باید جداگانه جریمه خود را دریافت کند.
وی ادامه داد: حتی برای روشن شدن موضوع، نامه رسمی به شورای شهر نوشته‌ایم، رئیس شورای شهر این مسئله را به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ارجاع داد و آنها بعد از بررسی اعلام کردند گرفتن عوارض زوج و فرد طبق مصوبه است و خلاف قانون نیست.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: اگر شهروندی با خودرو خود در محدوده طرح ترافیک و یا در محدوده زوج و فرد (مخالف روز پلاک خود) تردد کند باید عوارض آن را بپردازد.
محمدعلیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این برنامه رادیویی در پاسخ به معاون شهردار گفت: از نظر کمیسیون متبوعم دریافت عوارض در این خصوص غیرقانونی است و موضوع مذکور باید در صحن مطرح شود و تمام اعضا در این خصوص نظر بدهند.
وی تاکید کرد که اعمال این عوارض غیرقانونی است و اخذ وجوه غیرقانونی، جرم است.
علیخانی خاطرنشان کرد: کسی که مجوز طرح ترافیک دارد نباید عوارض زوج و فرد بدهد و آنهایی که مجوز طرح ندارد نیز اگر وارد شوند فقط جریمه می شوند.
علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درآمد شهرداری تهران از محل طرح ترافیک در سال ۹۶ بیش از 300 میلیارد تومان بود گفت: طبق نامه رسمی شهردار تهران که به شورا ارسال شده امسال فقط ۶۰ میلیارد تومان به خزانه شهرداری واریز شده است.
وی دلیل کاهش درآمدهای شهرداری تهران از محل فروش طرح و اخذ عوارض ترافیک در سال 97 را عجله معاونت حمل و نقل در اجرای طرح و همچنین آماده نبودن زیرساخت ها عنوان کرد.
علیخانی همچنین با اشاره به پیشنهاد افزایش 20 درصدی عوارض طرح ترافیک در سال 98 گفت: افزایش 20 درصدی عوارض طرح ترافیک برای سال آینده توجیهی ندارد چراکه سال گذشته نیز افزایش زیادی نسبت به گذشته داشتیم و هم اکنون اقشار ضعیف مانند آژانس و وانت بار هم زیرفشار اقتصادی هستند.
این عضو شورا در خصوص دریافت پیامک های جریمه و عوارض که توسط معاونت شهرداری به شهروندان ارسال می شود نیز گفت: پیامک ها وجهه قانونی ندارد چراکه ضابط قانونی، پلیس است.
در همین ارتباط پورسیدآقایی معاون شهردار تهران چند روز پیش در پاسخ به ایرنا در خصوص درآمد شهرداری از محل فروش طرح ترافیک امسال گفته بود: 206 میلیارد تومان تا هفته پیش (پایان دی) وصول شده که از این درآمد، 20 درصد به توسعه مترو اختصاص می یابد، 40 درصد سهم معاونت حمل و نقل است و مابقی به خزانه شهرداری تهران واریز می شود.
به گفته معاون شهردار تهران، تاکنون 60 میلیارد از 81 میلیارد تومانی که باید به خزانه شهرداری ریخته می شد، واریز شده و مابقی آن در آینده نزدیک به این حساب افزوده می شود.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران از روز شنبه 15 اردیبهشت امسال اجرایی شد و در آن، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید (پس از ثبت نام) روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.