الهام فخاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابلاغ بخشنامه حجمی نیروهای کارگری شهرداری تهران طی هفته گذشته و ضرورت رعایت حقوق آنان از سوی پیمانکاران شهرداری اظهارداشت: تاکید بر این بود که با شرایط فعلی کشور و ارتزاق مردم و با ملاحظات اجتماعی این بخشنامه ارایه شود‌.
به گزارش ایرنا بخشنامه «بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانکاری حجمی موجود» از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران ابلاغ شده است که پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری را به رعایت حقوق کارگران ملزم می کند.
فخاری گفت: در بخش اجرایی شورای شهر معاونتی به عنوان پایش وجود دارد و کمیسیون برنامه و بودجه نیز در حوزه منابع انسانی فعال است که کار نظارت بر چنین مواردی از این طریق انجام می شود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای درست بخشنامه از ابلاغ آن مهمتر است اظهارداشت: این اهتمام در شورا هست و همه با هم کمک می کنند که این بخشنامه به منظور ایجاد عدالت برای کارگران پیمانکاران درست اجرا شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به واکنش برخی پیمانکاران به این بخشنامه گفت: قرار است همه متولیان، چه پیمانکار و چه سایر دست اندرکاران حوزه مسائل شغلی کارگران، اگر مقاومتی در برابر این بخشنامه داشته باشند صریح و شفاف رفتار کنند.
به گزارش ایرنا مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفته است: بخشنامه اخیر معاونت منابع انسانی شهرداری با هدف دفاع از حقوق اولیه کارگرانی است که تحت نظر پیمانکاران فعالیت می کنند.
به گفته وی، امکان ملغی شدن این بخشنامه با فشار برخی پیمانکاران وجود ندارد و اعضای شورا به صورت تمام قد برای اجرای این بخشنامه ایستاده اند.

تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.