حسینعلی سلیمانی فر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قانون ساخت فضاهای آموزشی اظهارداشت: انبوه سازان مجتمع های مسکونی 200 واحدی موظف به ساخت یک باب مدرسه و تحویل آن به آموزش و پرورش هستند و برخی از انبوه سازان با فرار از قانون و ساخت 198 واحد مسکونی از انجام وظایف خود در احداث مدرسه شانه خالی می‌کنند.
وی افزود: این مسئله در شهرهایی که بیش از سایر نقاط، هدف اجرای طرح های انبوه سازی مسکن مهر قرار گرفته اند، مشکل ساز شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: این شیوه دور زدن قانون از سوی انبوه سازان مسکن سنگینی بار مسئولیت را بردوش مردم و سایر مجموعه های دولتی و مردم نهاد می‌گذارد.
سلیمانی‌فر در ادامه با اشاره به مشکلات ایجاد شده به دلیل قانون گریزی انبوه سازان اظهار داشت: در برخی از نقاط شهرستان به دلیل کمبود فضای آموزشی، مدارس ما دو شیفته هستند و در هر شیفت هم تعداد زیادی دانش آموز در کلاس‌ها حضور دارند.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع به مسکن مهر مربوط نمی‌شود و شرکت عمران به منظور کاهش هزینه تمام شده مسکن مهر شهر پردیس، صفر تا صد ساخت مدارس را از طریق منابع خود تامین می‌کند.
سید مهدی هدایت در ادامه افزود: انبوه ساز هزینه ساخت مدرسه را در هزینه مسکن مهر منظور می‌کند و این به نفع متقاضیان نیست.
وی در ادامه افزود: انتظار ما از نوسازی مدارس تنها تامین نیروی انسانی است.
شهرستان پردیس در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.