به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 (شهرری)، فرهاد افشار در این باره اظهار داشت: تصویب سند استراتژیک این منطقه زمینه ساز برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت گردشگری، ترافیک و محیط زیست است که با اجرای آن اقتصاد و معیشت مردم منطقه وضعیت مناسبی پیدا می کند.
وی با بیان اینکه کار مطالعاتی این سند تا پایان سال به اتمام می رسد، تصریح کرد: بر اساس این سند 200 هکتار از زمین‌های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به عنوان یک کانون محرک اقتصادی محسوب می شود که اقتصاد شهر را متحول می کند.
افشارعنوان کرد: طرح سازمان فضایی و ساختار برای زمین های شمال شهرری تهیه شده که در صورت تصویب کمیسیون ماده 5، طرح ابلاغ و با اجرای این طرح وضع اشتغال و اقتصاد در ری متحول خواهد شد.
وی گفت: مضجع محدث جهان تشیع شیخ صدوق، برج طغرل، چشمه علی، دژ رشکان و سیمان ری در محدوده این طرح هستند که با تهیه و اجرای آن، ری مقصد گردشگری زیارتی خواهد شد.
شهردار منطقه 20 یادآور شد: همچنین یک منطقه تفریحی را می توان در پایین دست کوه بی بی شهربانو تعریف کرد تا این منطقه علاوه بر زیارتی بودن، تفرجگاهی برای زائران شود.
به گزارش ایرنا، منطقه 20 (شهرری) جنوبی ‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
شهرری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و ... وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و .... که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.