به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری اظهارداشت: همزمان با روز جهانی سالمند(نهم مهرماه) ضمن برگزاری دورهمی سالمندان و تجلیل از دبیران کانون سالمندان محلات به صورت منطقه ای، برنامه گفت و گو نیز با محوریت موضوع های سالمندی و حضور مدیران ارشد به همت مناطق 22 گانه و با مشارکت کانون سالمندان محلات در 22 بوستان منتخب اجرا می شود.
وی گفت: در طول هفته سالمند دبیر و اعضای کانون جوانان و سالمندان در بوستان ها و معابر پرتردد محلی و منطقه ای حضور می یابند و ضمن تبریک و اهدای گل به سالمندان از آنان برای عضویت در کانون سالمندان دعوت می کنند.
نصیری افزود: بازدید از مراکز نگهداری سالمندان، تشکیل پویش اطلاع رسانی دور دوم بازی های نشاط سالمندی، عیادت اعضا و دبیران کانون سالمندان مناطق و محلات 352 گانه از سالمندان بیمار و ناتوان در سطح محله و منطقه و نیز سالمندان پیشکسوت و نخبه در رشته های گوناگون فرهنگی، ورزشی، هنری و... از دیگر برنامه های این هفته است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران هویت بخشی و بازآفرینی نقش سالمندان در جامعه، افزایش انگیزه و روحیه امید به زندگی در سالمندان، تقویت نقش کانون سالمندان شهر تهران، تکریم و تقدیر از مشارکت اجتماعی و فرهنگی سالمندان را از دیگر اهداف برنامه های هفته سالمند برشمرد.
به گفته وی بر اساس نتایج سرشماری سال 95 کشور، سهم جمعیت بالای 65 سال در سال 1410 به حدود 10 درصد و در سال 1420 به 13 و نیم درصد از کل جمعیت خواهد رسید.
نصیری از کارافتادگی، بروز ناتوانایی ها، بیماری های جسمی، روحی، انزوا و طردشدگی از خانواده و اجتماع را از جمله شاخص ترین چالش های دوران سالمندی عنوان و بیان کرد: باید ضمن برنامه ریزی برای پیشگیری از بحران های ناشی از سالمندی، زمینه شادزیستی و شادابی این قشر از جامعه فراهم کرد.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.