به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز شنبه در یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر که به بررسی فوق العاده برنامه سوم شهر تهران اختصاص دارد، شهرداری پایتخت را موظف کردند که بمنظور اعتلای بنیان خانواده و حمایت از خانواده پایدار در چارچوب قوانین و مقررات با مشارکت نهادهای دولتی و مدنی اقداماتی را انجام دهد.
براساس این گزارش، توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی از طریق طراحی، ایجاد و گسترش فضاهای تعامل اجتماعی در عرصه عمومی شهر با رویکرد افزایش تعاملات خانوادگی با اولویت قرار دادن محلات کمتر برخوردار از جمله اقدامات شهرداری تهران خواهد بود.
احمدمسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این ماده اظهار داشت: بطور صریح در ماده 80 برنامه توسعه کشور طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط معاون امور زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار رفاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصویب شده است.
وی گفت: شهرداری تهران می تواند ذیل این قانون در توانمندی زنان سرپرست خانوار مشارکت کند.
شهربانو امانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با تصویب این ماده گفت: نباید وظایفی بیش از اندازه وظایف قانونی شهرداری بر عهده این نهاد قرار داد.
وی عنوان کرد: مهمترین مشکلات شهر تهران مشکل ترافیک، آلودگی هوا و پسماند است که شهرداری باید برای این مشکلات راه حل هایی را ارائه داده و برای آنها اعتبار اختصاص دهد.
امانی گفت: در برنامه سوم توسعه کشور مسئولیت‌هایی بر عهده دستگاه ها و نهادهای مربوطه گذاشته شده است.
این عضو شورا اظهار داشت: پرداختن به این موضوعاتی که در ماده 75 به آن اشاره شده وظیفه ذاتی کمیته امداد و بهزیستی است.
حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در دفاع از ماده 75 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار داشت: این ماده در راستای تحقق مدیریت یکپارچه شهری است.
وی گفت: اگر ما می‌خواهیم مدیریت یکپارچه شهری تحقق پیدا کند باید بخشی از فعالیت‌های اجتماعی را زیرمجموعه شهرداری تهران اجرا کنیم.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با 11 رای موافق و 4 رأی مخالف ماده 75 برنامه سوم توسعه شهر تهران را تصویب کردند.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.