به گزارش ایرنا سید ضیا هاشمی روز دوشنبه در جمع فعالان رسانه ای استان خراسان رضوی افزود: برای تحقق این چشم انداز و تحقق افق های جهانی، از چندماه گذشته تاکنون در قالب برنامه راهبردی سیاستگذاری ها انجام شده است.
وی تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید آرمان های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را دنبال و اخبار آن را منعکس کند.
مدیرعامل ایرنا در ادامه با اظهار خوشحالی از حضور در جمع اصحاب رسانه استان خراسان رضوی و تشکر از سازمان بسیج رسانه این استان که برنامه بازدید آنان از خبرگزاری جمهوری اسلامی در تهران را تدارک دیده است اظهارداشت: آن مفهومی که برای بسیج به عنوان جریان اجتماعی و تاریخی قائلیم، ارزشی، اصولی و مبتنی بر اعتقادات و باورهای متعالی و آنقدر بزرگ است که فراگیری بسیاری بر سر همه افراد دارد و فراتر از هرگونه محدودیت گروهی، جناحی و جریانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل بین رسانه ها گفت: در خبرگزاری جمهوری اسلامی طی ماههای گذشته با خبرگزاری ها و رسانه های مختلف دارای رویکردهای متفاوت، نشست های مشترکی را تدارک دیدیم.
هاشمی بیان کرد: باوجود برخی اختلاف نظرهایی که ممکن است بین رسانه ها وجود داشته باشد در این نشست ها بر سر مصالح کلان ملی و انقلاب اسلامی گفت وگو می کنیم.
وی ادامه داد: وجود اختلاف نظرها امری طبیعی است اما نباید موجب فراموشی مبانی کلان یا آسیب دیدن آنها شود.
مدیرعامل ایرنا توضیح داد: در بین اصحاب رسانه دیدگاههای مختلفی وجود دارد و این، طبیعی است زیرا اهل نظر و قلم هستند؛ اما آنچه اهمیت دارد اینکه تفاوت نظرها مانع همدلی، همزیستی و همکاری نشود.
وی با بیان اینکه گاهی در سطوح اجتماعی، رسانه ای و سیاسی از وجوه بالای اشتراکات غافل می شویم تشریح کرد: در بیشتر موضوع ها 99 درصد اشتراک نظر داریم و تنها ممکن است 10 درصد اختلاف نظر وجود داشته باشد اما فقط به همان 10 درصد توجه می شود؛ درصورتی که اختلاف دیدگاهها می تواند فرصت باشد زیرا در تضارب آرا، حقایق روشن می شود.
مدیرعامل ایرنا در ادامه با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق وحدت و حول یک محور بودن گفت: ایشان همواره فرموده اند «در شرایط وحدت، دشمنان نمی توانند کاری پیش ببرند».
وی اضافه کرد: این وحدت به معنی آن نیست که همه مثل هم فکر کنند بلکه در بحث های حرفه ای و تخصصی اختلاف نظر هم وجود خواهد داشت.
هاشمی ادامه داد: وقتی بحث وحدت مطرح می شود، موضوع وحدت در اهداف و دغدغه ها مدنظر است نه وحدت در نظرها.
مدیرعامل ایرنا همچنین در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رسانه در عصر اطلاعات گفت: در این عصر، رسانه ها پیشگام هستند و مهم است که جامعه در این حوزه (رسانه ها) سرمایه گذاری و نسلی دارای مهارت، دانش و نیز تخصص تربیت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بزرگ منطقه خراسان، از آن به عنوان کانون و پایگاه تحولات فرهنگی در تاریخ ایران زمین و بلکه دنیا یاد کرد و گفت که اندیشمندان و علمای بزرگی در حوزه های مختلف از این منطقه رشد کرده اند.
هاشمی ظرفیت های رسانه ای این منطقه را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور مثال وجود روزنامه ای مانند خراسان با 70 سال سابقه و 20 هزار شماره از این ظرفیت هاست.
وی همچنین با تشریح ابعاد مختلف فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی توضیح داد: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی به صورت جامع در همه حوزه ها فعالیت دارد و با تمامی فراز و نشیب ها، در همه شهرهای بزرگ کشور و 21 کشور خارجی، مرکز و دفتر نمایندگی دارد.
هاشمی اظهارداشت: ایرنا غیر از دفاتری که در شهرهای بزرگ کشور دارد در بیش از 200 شهر دیگر نیز به منظور پوشش رویدادهای خبری با خبرنگاران همکاری می کند که امیدواریم این همکاری ها در همه شهرهای کشور توسعه یابد.
وی با اعلام اینکه ایرنا خود را نیازمند کمک سایر رسانه ها با ارائه دیدگاه، پیشنهاد و انتقادهای سازنده می داند گفت: با توجه به سابقه 85 ساله ایرنا، این خبرگزاری نیز به عنوان پیشکسوت، نیاز و وظیفه دارد که در حد توان به سایر رسانه ها کمک کند زیرا به عنوان مرکز تولید و نشر اخبار و منبع خبر برای سایر رسانه ها به شمار می رود.
مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: تعامل خبری، کاری، آموزشی و حقوقی با سایر اصحاب رسانه را از وظایف خبرگزاری جمهوری اسلامی می دانیم.
عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این دیدار، ایرنا را سرآمد رسانه ها برشمرد و گفت: جایگاه کنونی خبرگزاری جمهوری اسلامی نشان می دهد که دست اندرکاران این رسانه اتفاق بزرگی را رقم زده اند و با نگاه فراجناحی و خدمت به انقلاب فعالیت می کنند.
وی تاکید کرد: ایرنا از مهمترین رسانه های الگو و تاثیرگذار در بین رسانه های دولت است.
محمدیان همچنین بر ضرورت تقویت همکاری ها و بهره گیری بیشتر دیگر رسانه ها از ظرفیت های ایرنا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا فعالان رسانه ای استان خراسان رضوی پس از این دیدار از بخش های مختلف اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدن کردند.
سابقه تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به سال 1313 خورشیدی بر می گردد و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان آژانس پارس شناخته می شد.
تهرام/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.