به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حمیدرضا زکی زاده با بیان اینکه تفاهم نامه ای درخصوص همکاری و مشارکت برای اجرای پروژه های آبخیزداری بین استانداری تهران و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسیده گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است که 30 میلیارد تومان از سوی استانداری تهران و 30 میلیارد تومان نیز سازمان جنگل ها برای اجرای پروژه های آبخیزداری در اختیار منابع طبیعی استان تهران قرار گیرد.
وی همچنین از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز استان تهران خبرداد.
زکی زاده افزود: امسال با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی 16 پروژه در 7 شهرستان و 16 حوزه آبخیز به مرحله اجرا درآمده است.
وی به اثر بخشی اجرای طرح های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها از اثر بخشی بالائی برخوردار بوده، به طوری که با بارش های رگباری و جریانات سیلابی که اخیراً در سطح استان تهران داشتیم شاهد کاهش و کنترل سیلاب و مهار روان آب ها در مناطقی که پروژه های آبخیزداری اجرا شده بوده ایم.
معاون آبخیزداری استان تهران تأکید کرد: با توجه به تغییر اقلیم و پیش بینی بارش های رگباری در فصل بهار تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در حوزه های آبخیز این استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با تأمین اعتبارات لازم شاهد اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان تهران باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و تهران بیشتر در معرض خطر سیل هستند و به همین منظور بیشتر طرح های آبخیزداری در این شهرستان های استان تهران در حال اجرا و عملیاتی است.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.