به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز یکشنبه در نشست مشترک با مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در شهرستان ورامین با اشاره به این مطلب که بیش از 80 درصد از اقتصاد شهرستان ورامین بر اساس کشاورزی است افزود: محدودیت های موجود در منابع آبی، لزوم توجه به شیوه های نوین کشاورزی، تغییر روش های کشت ، تغییر در نوع گیاهان زراعی کشت شده و بهره گیری از مدیریت هوشمند مصرف آب را ایجاب می کند.
وی اظهار داشت: استفاده از شیوه های علمی کشاورزی و گذر از شیوه های سنتی علاوه بر این که راندمان محصولات کشاورزی را افزایش می دهد، در مصرف نهاده های کشاورزی و آب آبیاری صرفه جویی شده و آفات و امراض گیاهی را نیز کنترل می کند.
کاغذلو بیان کرد: استقرار مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در شهرستان ورامین ، ظرفیت مهمی برای توسعه فعالیت های کشاورزی به شمار می رود که نمود آن را باید در ارتقاء کمی و کیفی محصولات تولیدی در شهرستان مشاهده کرد.
آموزش نقش مهمی در توسعه فعالیت های کشاورزی دارد
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به سابقه 90 ساله احداث این مرکز در شهرستان ورامین ، ارائه آموزش به کشاورزان را راهکار مهم در توسعه کمی و کیفی فعالیت های کشاورزی دانست.
عباس صلاحی اردکانی افزود : این مرکز به تبعیت از اهداف سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، شش وظیفه عمده بر عهده دارد که یکی از مهمترین آن، ارائه آموزش بهره برداران و شاغلین بخش کشاورزی و آموزش رسمی و علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی است چرا که هیچ توسعه ای جز با ارتقاء توان علمی نیروی انسانی به دست نمی آید.
وی اظهار داشت: با توجه به این که این مرکز، فعالیت تحقیقاتی 16 شهرستان استان تهران را تحت پوشش قرار می دهد ، نیازها و اقدامات ترویجی این مناطق مورد ارزیابی قرار گرفته است و به منظور دست یابی به هدف ارتقاء علمی بهره برداران بخش کشاورزی ، تا پایان امسال 12 همایش تخصصی در مناطق مختلف استان تهران اجرا می شود.
صلاحی افزود : این مرکز از با سابقه ترین ادوات مربوط به فراوری پنبه برخوردار است و آمادگی خود را برای احداث موزه پنبه استان تهران با به نمایش گذاشتن این دستگاه ها اعلام می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است.
تهرام/7254 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.