به گزارش ایرنا ، علیرضا کارگری روز چهارشنبه در مراسم آغاز فروش انشعاب طرح جمع آوری فاضلاب شهری در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات اجرای شبکه فاضلاب شهری قرچک به منظور جمع آوری فاضلاب شهرستان و مناطق روستایی حومه از سال 87 در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را رفع مشکل فاضلاب و ایجاد زمینه لازم برای استفاده مجدد از آب تصفیه شده در بخش صنعت و کشاورزی عنوان کرد.
وی مهمترین مزیت اجرای سیستم فاضلاب شهری را استفاده از پساب در گردش دانست و افزود: بیش از 70 درصد آب سالم و بهداشتی به فاضلاب تبدیل می شود که با تصفیه این حجم از آب می توان بسیاری از کمبودهای موجود در بخش های کشاورزی و صنعت را برطرف کرد.
کارگری اظهار داشت: در حال حاضر 95 کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، کلکتورهای اصلی اجرا شده و زمین احداث تصفیه خانه تأمین شده است.
وی تصریح کرد: این طرح در یک بازه زمانی سه ساله ، از طریق بیع متقابل BOT اجرا می شود و با تکمیل آن، در هر شبانه روز 45 هزار مترمکعب فاضلاب شهری تصفیه شده و پساب آن صرف فعالیت های کشاورزی ، صنعتی ، کشت گلخانه ای و آبیاری فضای سبز می شود.
وی هزینه انشعاب شبکه فاضلاب برای هر واحد مسکونی را 26 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با فرمانداری و شورای اسلامی ، این مبلغ در 36 قسط از شهروندان دریافت می شود.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی تهران گفت: در زمان نام نویسی ، شهروندان 10 درصد کل هزینه حق انشعاب به انضمام 7 میلیون و 800 هزار ریال هزینه نصب انشعاب پرداخت می کنند.
وی افزود : خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و نیز اماکن مذهبی از جمله مساجد و حسینیه ها از پرداخت هزینه انشعاب معاف هستند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.