احمد لطفی روز چهارشنبه در حاشیه همایش تجلیل از حامیان طرح اکرام ایتام در بندر دیر در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته با همکاری سپاه توانستیم 640 واحد مسکونی در روستاهای استان به مددجویان واگذار کنیم.
وی اضافه کرد: امسال هم تفاهم نامه یکهزار واحد مسکن با سپاه منعقد شده که در سال آینده به مددجویان واگذار می شود.
لطفی ادامه داد: براساس تفاهم نامه رئیس کمیته امداد کشور با استانداربوشهر ساخت 2 هزار واحد مسکونی تعهد شده است که امسال عملیات اجرایی یکهزار واحد آن آغاز و سال آینده یکهزار واحد دیگر احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: با احداث و تحویل این واحدها در 2 سال آینده، روستاهای این استان لحاظ مسکن بی نیاز می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهارداشت: در حوزه شهری هم 2 پروژه مسکن مهر فاقد متقاضی در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در مجموع با 346 واحدی شناسایی شده که با بنیاد مسکن به توافق رسیدیم که تکمیل و به مددجویان واگذار خواهیم کرد و اگر در شهرستان های دیگری مشابه این پروژه ها وجود داشته باشد که فاقد متقاضی است کمیته امداد حاضر است آنها را تکمیل و به مددجویان واگذار کند.
وی گفت: در 9 ماه امسال 30میلیارد ریال در حوزه تعمیر، تکمیل و بهسازی روستایی و کمک به مسکن شهری پرداخت شده و 24 میلیارد و 400 میلیون ریال هم کمک تسهیلات 20میلیون ریال،50 میلیون ریال،130میلیون ریال و 150میلیون ریال توسط صندوق امداد برای تکمیل واحدهای ساختمانی در نظر گرفته شده است.
لطفی، همکاری صنعت با کمیته امداد را بسیار مهم دانست و گفت: انتظار داریم صنایع پیرامون استان با ظرفیت بزرگ نفت، گاز، دریا و شیلات برای واحدهای مسکونی، امور فرهنگی و اشتغال زایی با امداد همکاری بیشتری داشته باشند.
وی یادآورشد: هم اکنون 39هزار خانوار در قالب 88 هزار نفر زیرپوشش خدمات کمیته امداد است و در 2 ماه گذشته با حمایت دولت 13 هزار خانواده که پشت نوبت بودند، بصورت موقت مورد حمایت قرار گرفتند و هشت هزار فرزند یتیم و محسنین در استان بوشهر وجود دارد که 2 هزار نفر آنان فاقد حامی هستند.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.