به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد مسکن استان تهران، غلامرضا صالحی در دیدار با هادی زبده شهردار منطقه 16 تهران تاکید کرد: باید با یک عزم و اراده ی قوی ضمن جلب اعتماد مردم عزیز با بسیج همه ی امکانات برای بازسازی بافت فرسوده شهری اقدام کرد.
وی در این نشست که با هدف بررسی کم و کیف بازآفرینی بافت فرسوده شهری در منطقه 16 از جمله محله های باغ آذری و جوادیه برگزار شد اظهار داشت: این اراده و عزم جدی در بنیاد مسکن وجود دارد تا در امور بهسازی و بازسازی مناطق فرسوده شهری ورود کند و موضوع مورد توجه نارضایتی ساکنین منطقه نیز از شرایط مسکن خود است.
صالحی در ادامه گفت: بر اساس اساسنامه بنیاد مسکن و حساب 100 امام(ره) ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و نیازمندان جامعه وظیفه ی ذاتی و تخصصی بنیاد مسکن است، علاوه بر این بنیاد مسکن در کشور متولی بازسازی منطق آسیب دیده از بلایای طبیعی و همینطور یکی از حوزه های مهم توسعه ی بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است.
وی افزود: در زلزله اخیر استان کرمانشاه نیز وظیفه ی بازسازی مناطق شهری و روستایی شهرستان قصر شیرین به عهده بنیاد مسکن بود و این امر بخوبی انجام گرفت.
شهردار منطقه 16 تهران نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه در منطقه 16 بافت فرسوده بسیاری مثل منطقه باغ آذری وجود دارد ادامه داد: بر اساس برداشت شهری سال 1379 ده درصد از مساحت این منطقه 1650 هکتاری جزو بافت فرسوده است علیرغم ساخت ساز های صورت گرفته ممکن است به حجم بافت فرسوده منطقه اضافه نیز شده باشد، ضمن اینکه بازافرینی محله باغ آذری جزو مناطق منتخب و شاخص دولت برای نوسازی در کشور است.
هادی زبده ادامه داد: فقر ساکنان این منطقه نیز برای امر بازسازی مانع بسیار بزرگی شده و اگر زلزله ای در تهران حادث شود این منطقه دچار آسیب انسانی بسیار وخیمی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این منطقه 370 بلوک مسکونی وجود دارد و قریب به 700 خانوار در این محله ساکن هستند ادامه داد: شهرداری از حضور سازمان های دخیل در امر بازسازی و بهسازی همچون بنیاد مسکن استقبال می کند و آمادگی همکاری همه جانبه خود را ابراز می نماید.
منطقه 16 شهرداری تهران در جنوب شرقی این شهر واقع شده ‌است، این منطقه از شمال به خیابان شوش، از جنوب به بزرگراه آزادگان، از شرق به خیابان فدائیان اسلام و از غرب به خیابان بهمن‌یار محدود می‌شود.
تهرام / 9206// 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.