به گزارش ایرنا، سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران و طراح این طرح روز یکشنبه در جریان یک صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران تاکید کرد: ساختار هر سازمانی باید بتواند مأموریت‌های سازمانی را طوری تقسیم کند که فاقد جایگاه و سطح سازمانی نباشیم.
وی اظهار داشت: بین نظام اختیارات مقامات و میزان مسئولیت آنان هم در سطوح افقی و عمودی باید پاسخگویی وجود داشته باشد .
رسولی با بیان اینکه برخی می‌گویند این طرح، طرحی واپسگرایانه است گفت : اگر هم این طرح اینگونه باشد باز هم طرح خوبی است چرا که موجب بازگشت به ریشه ها می شود .
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هرچند می‌دانیم که برای تصویب این طرح باید هزینه بدهیم اما اینجا نیامده ایم که در بین منافع مردم و منافع مدیران شهرداری، از منافع مدیران شهرداری حمایت کنیم .
وی با بیان اینکه کمیته حقوق این طرح را دخالت در اداره امور شهرداری می‌داند اظهار داشت: باید تأکید کنم که اینگونه نیست و قصد داریم ساختار شهرداری اصلاح شود.

*هدف طرح کاهش و ادغام معاونت ها مشخص نیست
معاون توسعه امور انسانی شهرداری تهران هم در این نشست گفت: هدفی که برای این طرح پیش بینی شده روشن نیست و اگر هدف کاهش هزینه است با تغییر ساختار رخ نمی‌دهد.
ابراهیم شیخ افزود: با تغییر ساختار حتی تغییری در تعداد افراد کارمند در شهرداری تهران هم رخ نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اصلاح فرایند و چابک‌سازی، مورد نظر این طرح است، با این طرح فرآیندها پیچیده تر و گسترده تر می شود .
معاون شهردار تهران با بیان اینکه چالش دیگر این طرح مسئله اولویت‌ها است و باید بررسی کرد که آیا اولویت شورا و شهرداری، اولویت عملیاتی یا اولویت ساختاری است خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اگر بدون مطالعه و فکر به ساختار دست بزنید حوزه عملیات تحت تأثیر قرار می گیرد.
شیخ با بیان اینکه دو عامل موجب زلزله در یک سازمان می شود گفت: تغییر پی در پی مدیران ارشد و تغییر ساختار کلان دو عاملی است که موجب زلزله در یک سازمان می شود اضافه کرد: دنیای اجرا و مطالعه با هم متفاوت است .

* اعتراض عضو شورای شهر به اظهارات معاون شهردار
سید حسن رسولی در ادامه در واکنش به سخنان شیخ معاون شهردار گفت: ایشان تلویحاً بنده و دیگر طراحان این طرح را به عدم عقلانیت متهم کردند.
وی با بیان اینکه ما هم عقل داریم و اهل این حوزه هستیم، گفت: تغییر و کاهش تعداد مدیران تغییری در حوزه عملیات ایجاد نخواهد کرد.
رسولی با بیان اینکه اولویت فعالیت ها را اعضای شورا و شهرداری تعیین می کنند، نه معاون شهردار ادامه داد: این طرح به هیچ عنوان اصلاح ساختار نیست بلکه حد و اندازه سازمان شهرداری را تعیین می‌کند.

*ساختار مدیریت به تحول اساسی در سطوح خرد و کلان نیاز دارد
معاون شهردار تهران در ادامه بررسی این طرح گفت: تدوین سازمان اداری شهرداری ها متناسب با نسبت بودجه درآمد و حجم کاری آنهاست.
سکینه اشرفی با بیان اینکه ساختار مدیریت نیاز به تحول اساسی در سطوح خرد و کلان دارد، ادامه داد: اصلاح ساختار شهرداری نیازمند برنامه پنج ساله دوم و تعیین کار مشخص است.
وی گفت: نگاه برنامه‌ای به اصلاح ساختار شهرداری تهران را لازم می دانم و شهرداری تهران عزم و اراده مدیریت را در بازطراحی کلان ساختار با همکاری اعضای شورای شهر دارد.

*اظهارات دیگر اعضای موافق و مخالف این طرح
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با این طرح گفت: حذف 22 پست مشاور امور زنان در سال گذشته بدون اینکه تصمیم روشنی در مورد قبل و بعد آنها گرفته و بسته اصلاحی در نظر گرفته شود کار مناسبی نبود.
وی گفت: حذف پست ها به کند تر شدن عملیات اجرایی شهر منجر می شود.
فخاری تأکید کرد: باید کارایی و شایستگی انتصاب ها را مورد نظر قرار دهیم و به سمت آینده حرکت کنیم .
بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر هم در موافقت این طرح گفت: این طرح رویکرد شورای پنجم در اصلاح ساختار شهرداری را نشان میدهد .
وی گفت: وقتی حرف از تعدیل می شود، نیروهای پیمانکاری که 10 تا 15 سال است در شهر کار اصلی را انجام میدهند تعدیل میشوند.
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: یک مدیر اجرایی در حد 5 معاون دارد و زیاد بودن تعداد معاونت ها مناسب نیست .
وی گفت: این گسترش از بالا به پایین شکل می‌گیرد که باید این روند را اصلاح کرد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی، کلیات طرح کاهش و ادغام معاونت های شهرداری تهران و حذف پست های قائم مقام و مشاور در شهرداری تهران را با 10 رای موافق از 19 عضو حاضر تصویب کردند.
به گفته محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات این طرح در جلسه آتی شورای شهر بررسی می شود.
تهرام/7244// 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.