به گزارش ایرنا، حسین کتابدار روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تهران با بیان اینکه آمار 500 هزار نفری مربوط به 2 سال قبل است، تاکید کرد: به حتم این آمار بیشتر هم شده در حالی که این افراد حداقل آموزش ها را هم در این زمینه ندیده اند.
وی اظهارداشت: باید مشخص شود مسئولیت هر میزان از ارتفاع کوهستان ها با چه گروهی است تا در زمان امدادرسانی دستگاه متولی مشخص باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: به طور معمول کوهنوردان علاقه مند هستند و به ارتفاع می روند اما گاه به سبب نداشتن اطلاعات شرایط جوی گرفتار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: به طور مثال ساعت 19:20 غروب جمعه 16 آذر به نیروهای هلال احمر گم شدن 2 کوهنورد اطلاع داده شد، اما در آن ساعت امکان پرواز بالگرد وجود ندارد.
کتابدار ادامه داد: نیروهای هلال احمر تا ارتفاع سه هزار و 400 متری رفتند و به دنبال کوهنوردان گشتند اما توفیقی در این زمینه نداشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه این دو کوهنورد خود را طی شب گرم نگه داشته و زنده مانده بودند گفت: صبح روز شنبه بدون فاصله بالگرد و تیم زمینی اعزام شد و بسختی بعد از ظهر این دو نفر را پیدا کردند و باز گرداندند.
وی تعداد افراد مشابه این دو کوهنورد که در کوه گرفتار می شوند را قابل توجه خواند و تصریح کرد: این دو کوهنورد با آنکه افراد با تجربه ای بودند اما از اصول اولیه کوهنوردی غفلت کردند و اقلیم، آب و هوا و مسیر را در نظر نگرفتند و گرفتار شدند.
کتابدار تاکید کرد: در این زمینه همکاران جمعیت هلال احمر توانستند این دو نفر را پس از 24 ساعت برگردانند.
به گزارش ایرنا تیمی 6 نفره 16 آذر برای کوهنوردی به ارتفاعات روستای وردیج کن رفته بودند که 2 نفر از آنان از مسیر اصلی بازگشت خارج و گرفتار شدند.
مناطق مختلف کوهستانی در شمال پایتخت از جمله دربند، توچال، درکه، دارآباد، فرحزاد و ... وجود دارد که بویژه در تعطیلات پذیرای گردشگران و کوهنوردان است.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.