حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اهداف اداره اوقاف ری ایجاد وقف های جدید با نیت کمک به بیماران بی بضاعت، صعب العلاج و سرطانی و همچنین دانشجو و دانش آموزان بی بضاعت است.
وی تصریح کرد: مردم این شهرستان به لحاظ خیر خواهی در سطح استان دارای رتبه خوبی هستند و امیدواریم نیت واقفین به سمت وقف های برای بیماریهای خاص و صعب العلاج سوق دهیم.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: موقوفه هایی در روستاهای کهریزک وجود دارند که درآمدهای آنها برای پرداخت هزینه دارو و درمان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه مردم با پرداخت موقوفات نقش مهمی در راستای کاهش فقر ایفا می کنند، افزود: ترویج فرهنگ وقف در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی جامعه و حتی خانواده‌ها را حل کند.
حجت‌الاسلام صادقی افزود: برخی از واقفان خیراندیش موقوفات خود را با نیت صرف در امور درمان و دارو افراد بی بضاعت می کنند که این مورد کمک شایانی به این بیماران می کند.
شهر ری دارای 15 بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن (ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.